hibele din sisteme-azi sanatatea! - Serban Huidu
2879
post-template-default,single,single-post,postid-2879,single-format-standard,bridge-core-3.0.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-29.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.13.0,vc_responsive

hibele din sisteme-azi sanatatea!

Am primit de la un comentator al blogului urmatorul mesaj:

Stare de REVOLTA impotriva Romaniei si a sistemelor din Romania , impotriva medicilor care se plang zi de zi ca vezi Doamne au salarii mici si impotriva sistemului medical care lasa de dorit si mai ales impotriva celor ce ne conduc si le transmit un calduros F…’VA IN GURA !

De ce am aceasta stare? Ei bine , in urma cu aproximativ o ora am intalnit un om la metrou in pasajul care face legatura intre M2 si M1 , care era rezemat de perete trangandu-si sufletul cu o cutie de nitroglicerina in mana si abia respirand .

L-am intrebat daca e bine si mi-a spus ca are o criza de inima si ca este din judetul Iasi sat Tibanesti , venea saracul de la spitalul FUNDENI unde urma sa fie operat si sa ii fie montate 2 valve . Dar nu a avut bani de ambele valve si de operatie , si l-au trimis acasa sa mai aduca bani daca vrea sa fie sanatos ,asta dupa ce saracul om si-a cumparat pana si bisturiul cu care urma sa fie operat si o valva ,urmand sa se intoarca si sa o cumpere pe a2a.

Bietul om dorea sa se intoarca acasa si pe viscolul de afara si zapada care tocmai ne-a lovit se indrepta catre piata Victoriei poate va gasi o ocazie sa il duca si pe el cat mai aproape de casa DEOARECE MEDICII L-AU CURATAT DE TOTI BANII si sa mai vanda ceva pentru a face rost de restul banilor necesari pentru operatie.

La momentul in care l-am intalnit mai avea in buzunar doar 3 lei si ma intreb oare de cand nu mai mancase acel om ? Prin ce chinuri trebuie sa treaca un om in ROMANIA LIBERA SI DEMOCRATA ca sa poata fi sanatos ?

Sincer cu dezamagire va spun ca nici macar acolo in pasajul metroului nu s-a oprit nimeni sa il intrebe pe bietul om daca ii este rau sau daca a patit ceva . Au fost doar 3 persoane din acel pasaj plin cu oameni care s-au oprit si anume o fata din Iasi (pesemne studenta in Bucuresti) , iubita mea si subsemnatul.

Acum bietul om este in gara sa ia trenul spre Iasi si asta pentru ca am reusit sa il ajutam asa cum am putut si nu l-am condamnat la moarte sigura (si anume la un drum pe DN-urile tarii pline de zapada si viscolite ).

Nu este vorba despre lauda cum ca am ajutat pe cineva sa fim sanatosi toti cei care ajuta un strain la nevoie dar totusi cat va mai trebui sa induram comunismul asta autentic romanesc care se incapataneaza sa nu dispara?
Cat va mai trebui sa platim sa spaguim si sa muncim pentru senzatia de mai bine?

Sper ca am reusit sa atrag atentia unora dintre voi si sa priviti in graba voastra in jur pentru un moment si sa le intindeti o mana de ajutor celor ce au nevoie!

Acesta este o opinie la postul „despre solidaritate” si cred ca exprima exact problemele sistemului si nepasarea noastra! Voi priviti in jurul vostru?

images

40 Comments
  • Ame
    Posted at 21:28h, 25 ianuarie

    Frumos din partea lor ca s-au oprit, insa nu trebuie sa blamam, fara sa verificam. Toti avem batrani bolnavi in familie. Poate ca e un avantaj sa locuiesti in orasul in care te operezi, dar oricat de mare ti-ar fi dorinta de a fi sanatos, nu te obliga nimeni sa tai tara in 2 cand stii ca esti nepregatit financiar sau nedotat dpdv medical. Nu am mai auzit pana acum sa iti cumperi bisturiu si valve. Eventual le platesti in spital. Partea pe care am vazut-o eu la medicii romani este cu totul alta: mai ales cei tineri sunt dedicati si sufletisti, se straduiesc sa faca bine si sa inteleaga ce problema au bolnavii, ca sa nu se mai repete. Nu neg existenta spagilor, dar garantez ca se multumesc si cu mai putin.

  • gavrilescu
    Posted at 21:28h, 25 ianuarie

    IN ce priveste grija fata de ce se intaampla in jurul nostru merita sa va povestesc ce mi sa intamplat mie intr o tara si intr o civilizatie normala si anume in Franta.De ceva vreme locuiesc si muncesc in Paris.Tot asa cu probleme cu inima am pornit si eu intr o seara la cel mai apropiat spital dar fiind seara necunoscand inca bine zona in care locuiam ,limba cu atat mai putin am coborat din autobuz cu 2 statii mai repede.In timp ce incercam sa ma orientez unde ma gasesc am vazut 2oameni care se indreptau spre mine si eu intr o franceza mai mult decat stalcita i am intrebat despre spitalul respectiv la care ei mi au raspuns foarte frumos sa i urmez.SI speriata si simtindu ma rau i am urmat iar dupa circa 500de metri i am intrebat tot asa intr o franceza vai mama ei daca si ei au probleme de sanatate sau au un apropiat la spital.Mi au raspuns nu doamna noi venim cu dumneavoastra pentru ca sunteti bolnava.NU trebuie sa va spun ca nu numai ca mi au aratat unde e spitalul dar au ramas cu mine pana s au asigurat ca am fost preluata la serviciul de urgenta.Nu mai
    trebuie sa va povestesc cum s au comportat personalul din spital intr o secunda au fost 5 cadre medicale care se ocupau de mine un strain care nici macar asigurare madecala nu aveam la vremea respectiva.UNDE SUNTEM NOI IN ACEASTA EUROPA?

  • Cîmpeanu Constanta
    Posted at 21:32h, 25 ianuarie

    ai dreptate in ce spui comentatorule

  • A
    Posted at 21:33h, 25 ianuarie

    Asa este, trăim intr-o țară in care banul este ochiul diavolului. Va spun asta din proprie experiență. Acum 1 an si 3 luni am născut la spitalul județean din Craiova, în chinuri groaznice, dupa 15 ore de travaliu in care m-am chinuit sa nasc norma. După 15 ore de chinuri, s-au hotărât sa-mi facă operație de cezariană.
    Săptămâna trecută am fost la spitalul Militar să fac o colonoscopie , iar în urma investigațiilor am fost depistată cu hepatita B . Hepatita aceasta am luat-o din spital, din condițiile mizere care se află in spitale. În momentul de față nu știu ce să fac, încerc sa ma liniștesc, apoi … Dumnezeu cu mila… Sănătate si numai bine !!!!

  • Octavian
    Posted at 21:46h, 25 ianuarie

    Da…si dincolo de problema asta, cu tara unde traim, este trist cum unii oameni nu sunt oameni, sunt orice altceva mai putini oameni. Si uite de aici pleaca totul.
    Cu totii facem greseli si lucruri care poate nu ar trebui, insa exista o limita, o limita care la finalul zilei sa iti permita sa pui capul pe perna si sa zici ca … „sunt om”.

    Am citit comentul si mi am adus aminte de povestea ta. Dincolo de toate greselili facute te admir pentru ca stiu ca esti om. Atat de multi te-au criticat, dar oare ei inteleg? Au incercat macar sa inteleaga ceva?

    Iti doresc numai bine! Si sa nu uiti niciodata sa fii om!

  • roxana
    Posted at 22:24h, 25 ianuarie

    Sincer,am senzatia ca facem o terapie de grup,ne spunem unii altora necazurile…in rest nu se va intampla nimic.NIMIC.Va fi mai rau si este din ce in ce mai rau.Scuzati mi pesimismul.Acum un an jumate in 2012 tata a facut un AVC.Recunosc ca a venit salvarea,au fost promti si chiar foarte amabili,aveam oarece sperante…l am dus la Elias.Recunosc ca era un om agitat,adica nu era un pacient cuminte,nu ii placea spitalul si nu avea incredere in medici.Avea 82 de ani.DA!Batran o sa ziceti.Arata foarte bine.Un om care nu a luat un medicamentin viata.Si au batut joc de el.Doctorul care il trata la neurologie nici nu a pus mana pe el.vroiam sa I dau bani si fugea de mine deoarece venisem din partea unui coleg.Dar eu nu vroiam altceva decat sa il salvez…putea fi salvat.L-au lasat sa moara…tata a murit cu zile si eu…nu am facut nimic pentru ca nu aveam ce.nu ma bagau in seama.Eu care sunt o persoana care toata viata m-am descuract,atunci nu AM PUTUT SA FAC NIMIC.ERAM SOCATA,ma sepriasem de ce avea sa urmeze,nu stiam ce il asteapta…Doamne am sa raman mereu cu acea imagine cand cu ochii disperati se uita la mine sa l ajut si colegii de camera tipau la mine sa l iau de acolo ca nu I lasa sa doarma.M am rugat de ei sa mi dea o rezerva…mi-au zis ca nu au.Am vrut sa platesc rezerva si la fel mi-au spus ca NU SE POATE.Infirmierele imi cereau 200 lei fiecare sal pazeasca si sal schimbe.I am dat uneia un million si mam intors,dupa 30 min.si tata era singur.Am uitat sa va spun ca nu aveau grija de el dar nici pe mine nu m-au lasat.Ca sa nu vad ca NU FACEAU NIMIC.Nu am putut sa l iau din spital sa l duc in alt spital deoarece nu ar fi spuportat transferul.A murit cu zile,a fost omorat de ei si de mine pentru ca nu am facut nimic.L am ingropat de ziua mea.Nu blestem dar cred ca ceea ce oferi primesti inapoi.Sunt sigura ca acel medic neurolog va primi ce ofera.Sta la tigara toata ziua cu alti colegi si pacientii urla in saloane.Mi e scarab de spitalul Elias.Da eu nu am dat spaga,nu am avut cui.Dar tata a murit.

  • Alina
    Posted at 22:28h, 25 ianuarie

    …pentru Arne : inainte cu 24 de ore de interventia chirurgicala pe care am suferit_o, am primit o lista cu toate cele necesare inainte si dupa operatie printre care : bisturiu, ata de cusut resorbabila, ace, pansamente sterile si lista continua cu denumiri pe care acum nu mi le reamintesc. Am primit in spital doar un pat, lenjerie veche dar totusi curata, mancare (asa cum e in spital) asistenta medicala ( trebuie sa recunosc ca s_au interesat de mine chiar daca eram un om simplu, un strain intr-un alt oras) si un chirurg care a facut tot ce a putut ca operatia mea sa fie o reusita (cu un diagnostic 2&1_ am mai avut nevoie de inca o interventie unde procedura cu lista de cumparaturi a fost aceeasi)Trebuie sa recunosc – chirurgul nu a acceptat nici un ban si nimic altceva! O sa mai am nevoie de inca o operatie _ sper din suflet ca echipa din spital sa nu se fi schimbat si sa ii regasesc pe aceiasi oameni dedicati si simpli ca si acum 2 ani.Cred ca mai exista inca oameni integri si cred ca mai exista printre noi oameni simpli care ofera ajutor neconditionat celor care au nevoie. E nevoie totusi sa privim mai mult in jurul nostru, sa fim umani!!!

  • eu
    Posted at 22:35h, 25 ianuarie

    V-au ajutat francezii pentru ca la ei legea te pedepseste daca nu acorzi ajutor persoanelor aflate in pericol … e simplu!

  • Laura
    Posted at 22:44h, 25 ianuarie

    Da!!!Dar de cele mai multe ori nu reusesc decat sa ma simt neputincioasa si revoltata.Am senzatia ca atunci cand am reusit sa fac ceva sau sa ajut pe cineva n-am facut decat sa prelungesc o agonie.
    Cat despre sistemul de sanatate nu pot spune decat ca ar fi bine sa te fi nascut norocos ,caci supravieturea intr-un spital din Romania tine foarte mult de noroc,sansa sau oricum ai vrea sa-i spui.Norocul asta pare oarecum un paradox tinand cont ca din cauza unui ghinion ai ajuns acolo,dar norocul te face sa supravietuiesti caci altfel trebuie sa te bazezi doar pe sistem.
    Am patit-o de trei ori o data eu fiind doar cea care a asistat neputincioasa cum se stinge o fiinta minunata pentru ca nu a fost destul de norocoasa,iar de doua ori pe pielea mea si dovada ca am avut noroc este ca inca mai sunt in stare sa-ti scriu.Trebuie sa recunosc ca a doua oara,cu mici „balbaieli” nu a fost doar norocul meu si am ramas chiar surprinsa ca s-a intamplat asa.Am facut o criza de epilepsie in timpul noptii,familia a chemat salvarea care a ajuns exact cand ma trezeam din criza ,respectiv dupa un sfert de ora.M-au dus la spital unde era o doctorita rezidenta de garda foarte draguta dar,usor depasita ,m-a vazut Ok si mi-a dat drumul acasa(aici fiind balbaiala).A doua zi si-a dat seama ca n-a procedat bine si m-a chemat la spital si mi-au facut cateva teste,mai putin RMN pentru care in spital trebuie sa fi programat,asa ca l-am platit prin alta parte,dar in final am avut noroc si mi-a vazut analizele d-na doctor Mandruta si am fost bagata intr-un program si acum sunt OK.Sper doar ca nu mi-am epuizat doza de noroc pentru viata asta.Ei bine daca e asa eu am cam incurcat-o pentru ca stiu ca nu pot sa ma bazez pe un sistem de sanatate normal in care atunci cand s-a facut tot posibilul se trece la cautarea imposibilului!Tot ceea ce inca sper este sa fim cu totii sanatosi ca sa nu fim nevoiti sa ne fortam norocul.

  • CosmiN
    Posted at 22:52h, 25 ianuarie

    Dincolo de problemele din sistemul medical, despre care majoritatea putem povesti cate-o patanie, iti spun ca sunt mandru ca iti sunt vizitator fidel pe blog de cativa ani, si blogul tau e in top 8 site-uri la mine pe google chrome. Stiam ca – dincolo de incisivitatea ta pe care o savuram cand prezentai Cronica Carcotasilor – intreprizi ocazional actiuni de filantropie, generozitate, mai mici, mai mari, uneori singur, alteori angrenand si alte persoane in proiect. Le-am observat si pe cele publice, cat si pe unele pe care le-ai facut discret. Si dupa ce am citit primele cateva alineate, stiam ca ceva ai facut pentru acel om. Felicitari! Dincolo de greutatile cu care multi oameni se confrunta (si noi toti la un moment dat), e reconfortant sa stiu ca exista oameni ca tine!

  • LILIANA
    Posted at 22:55h, 25 ianuarie

    NU SANT TAMPENII, IAR ADRESA E BUNA CE NU VRETI SA CREDETI, ATUNCI COVINGETI-VA!! SCRIU PE PROPRIA PIELE, CA NIMENI NU-TI ASCULTA NECAZURILE!!CA SPUN ADEVARUL , NU E SPAM!! CLAR???

  • Maria
    Posted at 02:38h, 26 ianuarie

    Este o situatie ingrozitoare, intr-adevar, dar nu inteleg de ce sunt blamati doctorii aici. L-au ras de bani? Fiti siguri ca banii aceia nu au intrat in buzunarele lor, ci la compania distribuitoare de valve si ace de bisturiu si asa mai departe. Sunt asistenta medicala si stiu foarte bine cum stau lucrurile, cum acolo unde lucrez si in multe alte parti suntem nevoiti sa improvizam, sa lucram cu ceea ce avem, adica aproape nimic sau chiar sa platim din propriile buzunare (acele salarii ‘mari’) pentru materiale necesare. Cum ar putea fi cineva contabil sau orice fel de operator intr-o banca daca nu i s-ar pune la dispozitie hartii, pixuri, calculatoare etc? I-ar coveni sa aduca de acasa personal pentru a le regla conturile clientilor? Cum va puteti imagina ca un doctor va poate pune o valva pe care nu o poate plati din banii statului, pentru ca nu ii primeste?
    Acolo unde lucrez, intr-un spital din Bucuresti, se organizeaza periodic o strangere de fonduri din partea doctorilor pentru a cumpara un minim necesar de materiale pentru operatii. E revoltator pentru toata lumea. Dar daca pacientii sunt rugati sa isi cumpere unele lucruri nu e pentru ca medicii nu vor sa le ofere ceea ce pot, ci pentru ca nu au cum sa le ofere ceea ce li se cuvine pe buna dreptate.
    Noi, cadrele medicale suntem cei in care se arunca cu pitre, in spatele nostru stand linistiti cei de la conducere, cei care va administreaza asigurarile si pensiile. Nu e deloc productiv faptul ca dam vina unii pe altii, dar nici nu e corect sa fim injurati din toate partile cand stim bine ca situatia ne depaseste.

  • Iulia
    Posted at 07:42h, 26 ianuarie

    Este o situaţie destul de delicată şi îmi pare bine că ai scris despre ea. Dacă aş realiza eu planul de învăţământ pentru studenţii de la medicină le-aş introduce şi un curs despre omenie, compasiune, responsabilitate, conştiinţă sau poate chiar ascetică şi mistică, de la începutul facultăţii şi până la sfârşitul ei. Sau poate că există şi nu se simt încă roadele acestui curs. Pentru cei interesaţi, la Facultatea de Teologie Ortodoxă Bucureşti, în semestrul al doilea al acestui an universitar, părintele profesor Sorin Mihalache, doctorand la neuroştiinţe va susţine un curs despre compasiune. Poate veni ORICINE. Iar în legătură cu faptul că merg prost anumite lucruri eu cred că dacă am fi mai uniţi, dacă am fi mai modeşti dacă nu ne-am mai dispreţui aproapele am reuşi mai mult. Dar ar trebui toţi să încercăm asta. Cei care sunt conştienţi trebuie pe de o parte să-i trezească pe ceilalţi şi pe de altă parte să se menţină ei în starea cea bună. Nu putem face nimic fără Dumnezeu.

  • Iulia
    Posted at 07:52h, 26 ianuarie

    pentru Maria: Sunt sigură că aşa este la voi, dar vezi, nu este peste tot aşa. Şi eu acolo unde lucrez sunt nevoită să plătesc pentru că nu avem dotările necesare. Aici e vorba de cazurile negative care din păcate sunt destul de multe.

  • iulian
    Posted at 15:48h, 26 ianuarie

    MI-ESTE FOARTE TEAMA DE SPITALE,AM SOTIA GRAVIDA IN 8 LUNI NUSTIU CE VOI FACE VARA BANI E GREU TE TOCMESTI CU DOCTORI CA LA PIATA,MA ROG NAU NE RUGAM LA DUMNEZEU SA NE AJUTE CA ALTCINEVA NU ARE CINE,E GREU SA MAI PUTEM TAI IN TARA ASTA

  • nu ma pot abtine
    Posted at 16:33h, 26 ianuarie

    lucrurile sunt nasoale rau in spitale – nu au nici macar leucoplest la sectia de chirurgie … si cumperi tot, absolut tot fara reteta de la farmaciile acreditate chiar peste drum de spital. ..Nu au bani medicii? Intr-o sambata am cautat la toate policlinicile din CraIova un doctor dermato. Nu am gasit unul macar, de fapt toate policlinicile erau deschise , dar numai pentru recoltare de analize. N-au bani? N-au bun simt si nici compasiune. Cu cateva exceptii care sa confirme regula. Si ce e mai grav, e ca nu pot pune un dianostic corect si profesionist.

  • Dobrescu Cornel
    Posted at 21:14h, 26 ianuarie

    Salut,
    si tin sa multumesc domnului Serban Huidu pentru ca a postat mica mea intamplare .
    Si acum pentru cei necredinciosi si care cred ca spagile si ca ti se cere de la obraz bani in spitalele din Romania am o mica intamplare de impartasit cu voi ,de data asta fiind una personala.
    In anul 2001 fiind in armata (prin ultimele cicluri de armata) am avut o ruptura totala de meninsc datorata instructiei dure (eram la scorpionii rosii), si am fost transferat in Bucuresti la spitalul militar .Acolo am stat cu durerile aferente fara sa ma bage nimeni in seama in afara de momentul internarii , fix 3 saptamani . La sfatul unui domn angajat MAI mi-am chemat parintii si le-am spus sa mearga sa vorbeasca cu medicul , care le-a comunicat tarifele operatiei si anume asistenta 100 de ron , medic anestezist 150 de ron (daca nu era spaguit avea grija ca anestezia respectiv rahia sa fie un dozaj care sa iti cauzeze probleme si anume dureri de cap etc pe toata perioada vietii ) si domnul medic 550 de ron .
    Din pacate a trebuit sa platesc chiar daca ar fi trebuit sa beneficiez intr-o oarecare masura gratuit de toate serviciile medicale .

    Si totusi cum sa putem schimba un sistem care functioneaza asa de generatii intregi si care se transmite precum o mostenire blestemata ?!?!?

    Stiati ca citostaticele se gasesc cu greu in Romania si asta numai pe sub mana la niste preturi extraordinar de mari ? Sau mai exista citostaticele universale care si alea sunt si mai scumpe ??

    Nu doresc nimanui sa treaca prin astfel de lucruri dar mai devreme sau mai tarziu vom ajunge la mana lor , iar noi ca sa traim va trebui sa ne vindem agoniseala sau eventual sufletul .
    Inca odata multumesc domnule Serban si sanatate multa va doresc.

  • cutache
    Posted at 06:42h, 27 ianuarie

    Sotul meu este bolnav de 10 ani poliartrita reumatoida,infarct si alte probleme.Intodeauna a fost tratat in spitalele din Bucuresti si Cluj chiar si Cugir cu profesionalism si daruire.Multumim medicilor devotati!!!

  • Mariana
    Posted at 09:22h, 27 ianuarie

    Da,privesc in jurul meu si ajut cand pot si cum pot.In ultimii ani am tot facut naveta prin spitale din cauza sanatatii mamei.Daca au fost ani in care am intalnit si medici care isi fac datoria si nu stau cu mana intinsa,acum o saptamana mama a facut infarct.Dusa la spitalul de urgenta nr.1 din Craiova nu au vrut sa ne primeasca(probabil au considerat ca un batran nu merita sa fie bagat in seama).Norocul nostru au fost medicii de la spitalul nr.2 din acelas oras care desi nu aveau urgenta au facut imposibilul si a fost salvata.Despre sistem nu mai comentez,a trebuit sa ma lupt ptr.a face rost de sange ptr.ca spitalul nu avea,nu mai vorbesc depre faptul ca trebuie sa cumperi tot deoare spitalele nu sunt dotate.Deci nu ma mira ca acel om a trebuit sa sa intoarca acasa si sa fie ajutat de cei cu inima mare.Respect celor care mai sunt umani in Romania de astazi.

  • Robert
    Posted at 12:27h, 27 ianuarie

    Buna tuturor,
    am fost operat de curand in iasi la urgente de hernie.Pot sa va spun ca mi-au zis ca se face operatia luni,fiind vineri atunci.
    Era urgenta operatia,imediat am dat spaga la doctor si in aceeasi seara am fost operat,luni,cand ar fi trebuit sa fiu operat fara spaga deja ma recuperam.
    Concluzia:nu ai bani – esti mort, nu cunosti pe cineva,o pila acolo cat de indepartata iarasi esti mort.Suntem si noi vinovati dar sistemul ne forteaza sa facem asta.Toti pacientii din salonul meu dadusera bani la medici.

  • Ionel
    Posted at 15:04h, 27 ianuarie

    imi pare rau sa aud toate astea….

  • sorin
    Posted at 18:44h, 27 ianuarie

    D-le Dobrescu Cornel,

    Pot sa cred multe, dar tampenia ca anestezistul te pedepsea cu doza de anestezice ca sa te doara capul, e prea mult. Matale te auzi?!!
    Intai ca dpdv medical nici pana in ziua de azi nu se stie de ce pe unii ii doare capul, pe altii nu, intreaba orice anestezist.
    Si era bine sa intrebi inca inainte sa arunci cu noroi.
    Pentru un menisc nu se sta cu saptamanile in spital, sa stii! Ca doar nu-i cancer
    V-ati gandit sa postati aici doar ca sa va aflati in treaba? Cam penibil…

  • Laura
    Posted at 20:59h, 27 ianuarie

    Hai sa vorbim despre solidaritate si compasiune si la un nivel un pic mai jos!Transportul in comun acolo unde vezi cea mai mare diversitate de tipuri de oameni!
    Ei bine am simtit ca-mi vine sa urlu astazi cand plecand de la locul de munca am insistat sa ma urc in autobuz la statia Natiunile Unite. Acolo(si nu numai acolo) ca sa te urci in autobuz trebuie mai intai sa te cateri pe un munte de zapada,sa te mentii in varful muntelui in echilibru indeajuns de mult incat sa poti plonja de acolo direct in autobuz.Ei bine de acolo ,din varful muntelui eu am facut o aterizare fortata in autobuz,direct in genunchi atarnata de usa.Chinuindu-ma sa ma ridic deoarece soferul dadea semne ca nu mai are rabdare si vrea sa inchida usa cu mine atarnata de ea mi-am ridicat privirea si am vazut un autobuz plin cu toti ochii la mine. Nici macar o persoana ,una macar, nu a facut vreun gest sa ma ajute sa ma ridic,o baba se inchina atat,nu m-am prins exact din ce motiv,probabil ca aveam o privire de om nebun si era un fel de „Pazeste-ma Doamne”!!!:)Sa zici ca se ridica vreunul de pe scaun sa ma lase sa stau pentru ca schiopatam….nuuuu,n-ai sa vezi.Prin urmare n-are sens sa vorbim despre ce se intampla pe strazi si ce fac autoritatile care au salvat strazile ,dar au ingropat pietonii,nu are sens sa vorbim despre faptul ca intr-o tara normala statiile de autobuz ar trebui sa fie curatate, nu nici asta n-are sens,dar merita mentionat ca nici macar noi cei care trecem peste aceleasi mormane si ne luptam cu aceleasi trotuare nu ne ajutam.Pur si simplu mi-au venitlacrimi in ochi ,nu stiu cat de durere si nervi si cat de neputinta si frustrare!Asa ca despre cine si cu cine vorbim noi de compasiune si solidaritate.Poate am avut eu ghinion azi si am nimerit in autobuzul gresit, dar nu pot sa nu ma intreb daca ar fi mai rau ce s-ar intampla.
    Imi cer scuze daca sunt oarecum off topic ,dar chiar ma marcase acest post si ramasesem cu gandul la el si cred ca legatura este destul de evidenta.

  • Dracu
    Posted at 21:12h, 27 ianuarie

    sunt un mare fan! ai dreptate!

  • Ionut Tudoroiu
    Posted at 23:39h, 27 ianuarie

    Da , asa este . In fiecere mare spital al tarii exista medici care castiga mult mai bine din spaga decat daca ar profesa in strainatate pt. un salariu foarte bun si atat , pe cand in tara veniturile neimpozitate sunt mult mai mari(mii de euro pe zi) . Lucrez in sistemul de sanatate si stiu sigur lucrul acesta ;

  • Pingback:28 ianuarie 2014 | paradigma.ro
    Posted at 02:32h, 28 ianuarie

    […] Comentarii despre sanatate […]

  • Medic
    Posted at 08:39h, 28 ianuarie

    1.Este o inconstienta sa trimiti la gara un om care are o criza cardiaca. Tb sa suni la 112 si sa fie preluat la spitalul care e garda de urgenta pe Bucuresti in ziua respectiva pt suspiciune de infarct. Prima eroare dle Huidu( numele va este predestinat, se pare)
    2. Se putea opera si la Iasi
    3. Valvele se deconteaza pe un program national si sunt putine. La vremea aceasta s-au terminat cele de pe 2013 si cele pe 2014 vin prin aprilie. Pina atunci bolnavii care nu vor sa intre pe lista de asteptare si le cumpara. Asta puteai afla cu un minm efort dar ai preferat sa tragi o injuratura si sa il lasi pe om in tunel la metrou, dar te simti mindru sa ne relatezi cum l-ai abandonat si sa injuri ca la usa cortului pe cei care salveaza zilnic vieti sub ploaia de injuraturi a unora ca tine
    4. Nu crezi ca nu esti cel mai bine plasat sa injuri pe cei care salveaza vieti?
    5. Tulburarile de comportament (injuratura in public) sunt sechele posttraumatice, dar de fapt cred ca acesta este caracterul tau
    6. Iti doresc sa ai parte de medicii pe care ii meriti!
    7 tu ai opera pe inima pentru salariul medicului de la Fundeni?

    eu am sa raspund doar la ultima intrebare- faptul ca medicii au bani putini si sunt platiti in acest fel e tot o hiba a sistemului! Statul are o pusculita se cheama Casa se Asigurari pentru Sanatate- care ar trebui folosita DOAR de sistemul medical..

  • Alexandrescu
    Posted at 08:59h, 28 ianuarie

    Mă întreb care este părerea ta domnule Huidu. De fapt o bănuiesc atâta timp cât îl promovezi pe Săracul cu Duhul ăsta de Dobrescu. Taci sau mi se pare mie?

  • Alina
    Posted at 10:24h, 28 ianuarie

    Foarte multi oameni mor din indiferenta medicilor si din cauza sistemului defect…Cum sa trimiti un om care abia se mai tine pe picioare acasa, cum sa il trimiti in mod constient si senin la moarte?

  • DOBRESCU
    Posted at 13:19h, 28 ianuarie

    Buna ziua , nu am sa dau curs unor polemici dar unii dintre dvs. traiesc intr-un palat de clestar unde totul este perfect si nu vad lucrurile care ii inconjoara .

    Pentru domnul Sorin
    1. Nu dadeai spaga erai uitat pe patul de spital.
    2. Am stat timp de 3 saptamani pentru ca nu dadusem spaga .
    3. Unii chiar asa se razbuna domnule , si chiar daca nu stiu pregatirea dumitale medicala sau nu si sincer nu ma intereseaza realitatea asta este .Pana si o injectie cand ti se face poate sa doara sau nu in functie de cum il ungi pe cel care ti-l face .

    Pentru domnul MEDIC
    1. Draga domnule inconstienti au fost medici care l-au trimis acasa pe respectivul pacient .
    2. Am stat cu domnul respectiv pana in clipa in care si-a revenit (domnul mai avusese inca 5 crize in ziua respectiva ) deci inconstienti sunt medicii care l-au trimis.Noi am facut ce era omeneste in acel moment pana cand ne-a asigurat ca si-a revenit complet .
    3. Decontarile sunt doar pe hartie nu si in realitate , tocmai de aceea vedem atatea cazuri in jurul nostru care din pacate apeleaza la fundatii sau la mila publica.
    4. Degeaba il injurati pe domnul Huidu pentru ca eu sunt cel care a injurat in mod constient si tot eu sunt autorul postului de mai sus.
    5. SI NU IN ULTIMUL RAND POATE II INVATATI SI PE CEI DE LA CAMERA DE GARDA FLOREASCA SA NU MAI STEA PE CAFELE SI FACEBOOK 7 OAMENI SI DOAR UN SINGUR OM SA ISI FACA TREABA.

    Pentru domnul Alexandrescu
    Eu sunt sarac cu duhul , cu toate astea ma intreb ce ai mai fi spus daca in locul lor , celor multi cu probleme de sanatate grave ar fi tatal, mama sau cineva apropiat dvs.

    TOTODATA LANSEZ SI URMATOAREA RUGAMINTE , NU MAI CAUTATI POLEMICA DOMNILOR SAU DOAMNELOR. DIN NOU MENTIONEZ CA EU SUNT AUTORUL POSTULUI SI DACA AVETI INJURII SAU ALTE LUCRURI MAI BUNE SAU MAI RELE TRIMITETI-MI PE ADRESA [email protected] .

    NU IL MAI HULITI PE SERBAN HUIDU DEGEABA.
    IMI ASUM INTREAGA RESPONSABILITATE PENTRU ARTICOL CAT SI INJURIILE ADRESATE SISTEMULUI MEDICAL .

  • Nicoleta
    Posted at 15:36h, 28 ianuarie

    Am citit rand cu rand mesajul Si comentariile. Multa dreptate cu ce ace se intampla in spitale – bine si rau. Lucrez la Spitalul Universitar din Bucuresti. Domnule huidu Si cei atat de vehementi impotriva medicilor si sistemului sanitar, acest sistem este construit defect special pentru cei cu relatii, bani, functii.
    nu am fost niciodata vehement impotriva medicilor a sistemului da nu a persoanelor!
    Domnului huidu ii prinde bine atunci cand vine la examen RM si CT peste programarile pacientilor. Fara foaie de observatie, direct de pe strada. Si sa-l slugareasca medicii dupa fiecare accident (ca nu a fost singurul).
    daca eram dupa un accident era o urgenta deci asta cu programarile pica! Nu m-a slugarit nimeni niciodata, am platit dari la stat fara nici o intarziere si de-a lungul timpului multe milioane de euro! bani din care si matale ai fost platita! Pentru din cate stiu io Spitalul Universitar e unul de stat!
    Inclusiv la alte consulturi sau specialitati. Regula tuturor din mass media. In martie se instaleaza un RM nou (dupa mai mult de 2 ani) si asteptam nebunia de smecheri cu bani ce nu vor plati. Pacienti programati peste luni de zile ca pilele sa beneficieze de tot ce e mai bun.
    asta e o problema de sistem! dar nu vad unde e vina mea aici!
    Cu privire la banii dati medicilor pentru examinarile de mai sus – spaga 50% din costul acestora dat medicului clinician sa fi trecut peste programari. Se spune ca banii ajung la clinica de imagistica. Ma rog de ani de zile de un reportaj cu camera ascunsa, o saptamana, sa demonteze mizeria din clinicile Spitalului.
    si asta nu e o buba a sistemului?
    Nu este tampenie. Doar sa vreti sa vezi sau sa recunosti.

    asteptam sa scrii Huidu cu litera mare ca nu am intarziat niciodata cu plata la buget si nici mismasuri nu am facut! Ia vezi niste rusinica iti prinde bine?

  • sultana marius
    Posted at 16:19h, 28 ianuarie

    Huidule, adresa de mail este reala.

    Iti scriu direct.

    Poti sa imi scri pe mail direct pe mail si discutam pe mail cat vrei tu si daca vrei ne si intalnim ca sa iti spun ce am eu pe suflet si ce ma doare rau de tot referitor la voi, o mare parte din chestia asta romaneasca pe care voi o numiti media.

    In anul 2003 sfarsit – 2004, voi , o mare parte din media romaneasca, si nu numai voi, m-ati batjocorit rau de tot.
    Stii cum? Pai intr-un mod mai ciudat, asa , pe care il pot pricepe doar cei care cred in ceea ce nu vad, iar pentru cei care cred doar in ceea ce vad ar putea parea de-a dreptul SF.

    Voi, cei care spuneti ca informati publicul in mod obiectiv si aparati drepturile democratice – care implica in primul rand drepturile omului, m-ati adus in pragul diperarii – si rau este ca nu numai voi, foarte multi din tara asta, in asa fel incat am emigrat in Canada ca sa scap de voi, de ajunsesem sa imi doresc sa nu mai gandesc in limba asta romaneasca ca sa scap de chin.
    Dar asa este cand nu poti dovedi – CONSTITUTIA ROMANIEI – care prevede clar ca nici un om nu poate fi supus toturii fizice sau PSIHICE – ei bine, mister, mie mi-au fost incalcate in mod flagrant aceste drepturi elementare.
    Dar nu pot dovedi, asta este lucrul ciudat.

    Eu, monser, in timp ce voi, astia jmecheri din media, va distrati de nu mai puteati eu traiam izolat ca sa scapt de chin.
    Eu , monser, desi au trecut 10 ani de atunci, nu pot uita, iau medicamente ca sa uit si sa nu mai urasc ce este romanesc.

    Vreau sa ne intalnim si sa vorbim, daca esti barbat, vreau sa te privesc in ochi si sa iti spun de ce te acuz eu pe tine si sa te intreb – CU CE TI-AM GRESIT EU TIE DE AI FACUT CE AI FACUT?

    Dupa ce discutam poti spune ca sunt nebun si ne vedem fiecare de drumul lui.

  • sultana marius
    Posted at 12:03h, 29 ianuarie

    Ok, vad ca ai publicat comentariul meu.
    Deci, cum ramane?
    Vrei sa avem o discutie?
    Nu aici, poate fata in fata.

    Iti spun doar atat…..atunci, prin anul 2006 ti-am scris un mail in care ti-am spus doar atat.

    SA AI PARTE DE TOATA NEFERICIREA PE CARE MI-AI CREAT-O MIE.

    ACUM, TE INTREB EU……..ESTI FERICIT?
    SAU POATE, IN URMA EVENIMENTELOR DE CARE AI AVUT PARTE, TRAIESTI CU ACELEASI GANDURI NEGRE DE CARE NU POTI SCAPA ASA CUM TRAIESC SI EU CATEODATA CAND IMI AMINTESC DE TRECUT.

    Stii cum se spune? ca Dumnezeu motaie, nu doarme.
    Nu ma bucur pentru nefericirea ta, Doamne Fereste, doar iti spun ca exista un revers al vietii , fiecare platim in felul nostru pentru raul creat altora.

    Cel putin eu asa cred.

  • Cocean
    Posted at 17:05h, 29 ianuarie

    Ame, hai sa-ti spun un lucru, cel mai probabil omul ala nu stia exact cat o sa il coste, pur si simplu a luat toti banii care ii avea si s-a urcat in tren.

    Poate avea totusi o idee, dar in final a costat mult mai mult. Oricum si doctorii idioti, nu trebuiau sa il puna sa cumpere treburile alea daca tot nu le lua pe toate.

    Dar na, asta e, lumea e plina de prosti ( si ma refer exclusiv la doctori ).

  • Carmen Gal
    Posted at 00:59h, 30 ianuarie

    Pentru asa-zisul Medic : da domnule , eu as opera pe cord ca sa salvez o viata indiferent de remuneratia lunara , asa ar trebui sa ganditi toti doctorii ,ca doar depuneti un juramant si nu faceti facultatea aia a lelea fara chemare , chemare care trebuie sa includa pe langa talent omenia , compasiunea si datoria.Ii dau intru totul dreptate domnului Dobrescu .Cum adica ” iti doresc sa ai parte de medicii pe care ii meriti” ? Ce gandire de „doctor” mai e si asta ?Doctorul trebuie sa salveze vieti si sa faca bine indiferent de persoana si de parerile acesteia.Iar ” injuratura in public ” de care scrii , mai bine-zis injuratura online nu este nici o tulburare de comportament atata timp cat nu se manifesta in mod repetat, obsesiv . Ea poate fi privita ca o iesire , ca o revolta , atata timp cat e argumentata si hai sa fim sinceri, toti injuram cateodata public , de la medici, oameni de litere, jurnalisti , pana si Esca a scapat un ” se f–u” … microfonul probabil 🙂

  • Iulia
    Posted at 19:09h, 30 ianuarie

    Serban, intregul sistem este corupt, trebuie schimbat din temelii! Trebuie sa vina o revolutie, tinerii sa iasa in fata, altfel ne vor manca de vii! Trebuie sa reactionam intr-un fel sau altul, altfel ne vor manca viermii!

  • Medic
    Posted at 21:33h, 03 februarie

    Nu stiu cu ce se ocupa dna Gal si dl Dobrescu, dar ii invit sa isi imagineze ca salveaza vieti sub o ploaie de injuraturi, facind munca celor care au fost destepti sa plece la timp din sistem, sa fie injurati, prost platiti si sa isi asume cu fiecare pacient o responsabilitate imensa! In juramintul lui Hipocrate nu erau subintelese injuraturile..si nu vad de ce va deranjeaza ca le doresc celor care injura sa aiba parte, atunci cind vor avea mare nevoie, de medicii pe care ii merita!! Chiar asa parere proasta aveti despre voi insiva?!! Nu ma mira. Chiar nu realizati ca noi medicii avem alternative- sistemul privat sau UE, dar pacientul romin nu are! Indiferent de nivelul economic, sunt boli pt care nu ai timp sa ajungi la Viena! Daca va tin curelele, incercati sa va atingeti de marea coruptie din sanatate!! Dar pt ca nu va tin, injurati fanariot si public. Sa va fie rusine! Nimic nu scuza ceea ce faceti.

  • Tot medic
    Posted at 23:41h, 03 februarie

    Si daca tot vorbim de salarii, este clar ca actuala grila de salarizare din sectorul medical este o mizerie! Daca pentru magistrati s-au gasit resurse pentru salarii si pensii mari, de ce isi discrimineaza statul salariatii? Cadrele medicale si profesorii. Pentru ca se doreste subminarea sanatatii si educatiei! Daca nu ar tine tagma medicala in friu cu spectrul foloaselor necuvenite, devin o categorie sociala periculoasa pentru guvernanti-oameni independenti, educati si greu manipulabili! Si macar daca veniturile magistratilor ar fi stirpit coruptia! nu putem ignora spagile facute publice in domeniu!! E vorba de sute de mii sau milioane de euro!! Astia stiu pt ce iau spaga…si in acest timp sunt fugariti de justitie medici pt o presupusa mita de 100 RON! Solutia este demisia colectiva a corpului medical dupa modelul slovac! Ca minim exercitiu de demnitate! Asa nu se mai poate dle Huidu! Cistig citeva mii de euro pe luna, dar am trei joburi. Nu renunt la slujba la stat pt ca imi place meseria mea si ceea ce fac, nu iau spaga si nici nu permit nimanui sa isi bata joc de munca noastra!! Medicii romini sunt apreciati cu zecile de mii in UE, chiar nu realizati ca nu ei trebuie injurati? Dar pun pariu ca nu aveti curaj sa injurati pe cine trebuie. Mai vorbim cind ne vom vedea in spital si promit ca vom face publica discutia noastra!

    este o bataie de joc! Ai perfecta dreptate e injositor! stiu medici exceptionali care accepta spaga si e injositor pentru ei! in loc de spaga ar trebui platiti cu salariu ….hibele sistemului!

  • Medic pt dna Gal
    Posted at 23:57h, 03 februarie

    Pt dna Gal- injuratura in publuc la adresa medicilor este repetata obsesiv in tara asta, deci este o tulburare de comportament/ as intra in sala sa operez un cord pe banii de salariu, dar in acest moment , va repet, nu sunt valve!! Nu pricepeti? Cele pe 2014 vin prin aprilie- mai, deci intru in sala si ma uit la voi, daca bolnavul nu isi poate cumpara valve sau refuza sa intre pe lista de asteptare/ iar chesti a cu ” medicii pe care ii meriti” e chiar asa, ce nu va convine? Tratam in urgenta pe oricine, dar daca nu sunt urgente, astia care ne injura sa isi gaseasca medicii pe care ii merita..juramintul lui Hipocrate nu inseamna sa ne spurce orice chivutza!!

  • Carmen Gal
    Posted at 17:10h, 04 februarie

    Uite ce este domnule „medic” ,care , sincer nu cred ca esti medic, pentru simplul fapt ca nu gandesti si nu te exprimi ca unul. Dai prea multe explicatii exagerand bineanteles. Cunosti numai lucruri de suprafata din sistem (aia cu alternativele…privat sau UE)pe care le stie orice muritor de rand. Ca sa-ti deschizi un cabinet privat , trebuie sa fii cunoscut si sa ai un numar multumitor de pacientii ca altfel dai faliment, iar UE nu accepta toti doctorasii de la noi , trebuie sa dai dovada ca esti un bun specialist. Se vede ca esti un om cu adanci complexe de inferioritate, poate lucrezi in sistem dar nu esti medic , mai ales chirurg. Chirurgii au o oarecare cultura generala,nu devin repetitivi in scris si nu isi ies din fire usor.Daca erai unul iti dadeai numele asa cum a facut domnul doctor rezident Margan, pe pagina publica a lui Serban. Il cunosc , pt. ca ii cunosc tatal, tot doctor in obstretica-ginecologie de la noi. Intr-adevar sunt si medici exceptionali din punct de vedere profesional in tara noastra , chiar si printre cei inca tineri dar acestia au o conduita morala inalta. Sotul meu era sa-si piarda un ochi acum cativa ani. Urma sa fim trimisi in Ungaria pt. operatie .Aici nu-si asumau responsabilitatea.Cand ceilalti prof. doctori au capitulat , un tanar specialist oftalmolog pe numele lui Aracs a impus un tratament si un regim care in trei saptamani de spitalizare si o luna tratament la domiciliu i-a salvat corneea sotului meu. Nu este nevoie sa mai spun ca Omul acesta n-a acceptat nimic, absolut. De ce nu s-a ” injosit” ? Desi consider ca tot ceea ce voiam sa-i oferim era o rasplata binemeritata, nu o injosire. Insa, putini sunt cei ca el. Majoritatea ,desi profesional sunt la limita stau cu buzunarele intinse fara nici o rusine , boala si suferinta umana fiind o afacere pt. ei. Cunosc ce se intampla prin spitalele de stat din Romania, stiu ca sunt hibe in sistem { dar hibele nu presupun numai lipsa de bani, de aparatura, de medicamente , etc.ci si lipsa unui personal cu adevarat pregatit, la urgenta am vazut doctorita care stia mai putin decat soferul d.p.d.v medical ) sunt de acord ca salariile sunt mici , dar sunt absolut sigura ca si chiar daca vor creste spaga tot va exista la acelasi nivel. Asta nu inseamna ca sunt de acord cu mentinerea salarizarii actuale in sistemul de stat, insa ar trebui odata cu cresterea salariilor si pedepsele pt. foloase necuvenite sa fie mai drastice. Cu privire la dumneata , ar trebui sa stii ca pacientii in majoritatea lor romani necajiti stau cu capul plecat , cu mana intinsa sa-si dea toata bruma stransa deoparte pt. zile negre , daca li se cere , iar cei fara morala profita din plin de necazul lor, inca n-am auzit de medici fortati sa opereze sub ” o ploaie de injuraturi „, dar de pacienti care au murit cu zile din culpe medicale si medici care scapa basma curata auzim zilnic.

Post A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.