Timisoara acum 19 ani... - Serban Huidu
1213
post-template-default,single,single-post,postid-1213,single-format-standard,bridge-core-3.0.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-29.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.13.0,vc_responsive

Timisoara acum 19 ani…

In orasul pe unde intra pentru prima data in tara mirosul de occident, oamenii incepeau sa-si regaseasca demnitatea calcata in picioare atat amar de vreme!

In Timisoara s-a scandat pentru prima oara: „jos comunismul”, iar cei ce-au indraznit sa infrunte sistemul au platit scump! Pentru ce au murit? Pentru ce? Pentru o viata mai buna, pentru libertate de exprimare, pentru democratie, pentru o Romanie prospera. Pentru vise si idealuri interzise, despre care nici nu vorbeai d’apai sa le mai si atingi!

Ce avem acum la 19 ani de la inceputul miscarilor de la Timisoara? Pai o societate superba: libertatea s-a transformat in libertatea smecherilor de a se impune in fata fraierestenilor. Cele 2 ore de cantarea romaniei de la tv s-au transformat in zeci de ore de crime si violuri pe la stirele de la ora 5 sau ca emisiuni educative s-au impus celebrele: „sa moare dusmanii mei” cu academician doctor inginer Guta de maimuta!

In loc de „reflector” avem acum dezvaluiri incendiare la otv si anchete cu inchizitorul popular Lazarus! Turnatorul securist, mostenitor de conturi, Felix a intrat in parlamentul Romaniei, unde comunistii de treaba si aia de moda veche si-au dat intalnire cu 70% din mandate! In locul lui tovarasului Nicu din Scornicesti, avem azi un marinar destoinic de la Murfatlar, care rade, bea, fumeaza si controleaza niste servicii de 1000 de ori mai dotate decat Securitatea de trista amintire.

Tribunalele i-au gasit vinovati de moartea timisorenilor din 1989 pe Chitac si Stanculescu, generalii care au deschis focul in decembrie 89! Ei bine nu! Nu ei sunt vinovati! Adevaratii vinovati suntem noi, cei ce i-am uitat… ei au murit, in inconstienta lor, pentru ca noua sa nu ne fie frica, sa recladim societatea, sa putem vorbi liber, sa evoluam, sa ne miscam, sa facem tot ceea ce lor le-a fost interzis!

Si ce-am facut noi? Am ridicat mizeria la rang de arta, am tabloidizat viata, am trecut de la banane verzi la frenezia mallurilor si de la circulatia cu sot si fara sot la blocajele de pe marile bulevarde!

Pasivitatea noastra a facut din micii limbrici strigatori de osanale comuniste, vedete de televiziune si jurnalisti de mare „probitate morala” . Micii activisti s-au dat de 3 ori peste cap si au devenit pupincuristii de azi, iar securistii aia batrani fac si desfac totul, tara razand had pe seama idealistilor care chiar au crezut ca vor schimba ceva prin jertfa lor!

Pentru toate astea noi suntem vinovati! Noi cei pentru care speranta abia mai palpaie, noi cei ce ne ragasim din ce in ce mai greu in limitele normalitatii dominate de ghiolbani, prost crescuti si shaormisti. Noi cei ce inchidem ochii de prea multe ori si la prea multe fapte! Noi suntem vinovati pentru ca i-am ucis de 2 ori pe eroii de la Timisoara! Viata lor s-a schimbat atunci pe o Speranta! Astazi, dupa 19 ani de la evenimente, am omorat si Speranta!

De sus ei vegheaza neputinta noastra si, privindu-ne cum ne chinuim sa ne traim viata de doi bani, printre frustrari si griji, neimpliniri si renuntari, ne soptesc mandri: „Am murit si suntem liberi!”

92 Comments
  • Un roman in Canada
    Posted at 05:37h, 18 decembrie

    Sa inteleg ca tu crezi ca a fost revolutie in ’89? Nu scrii „revolutie” dar asta se intelege. Hai sa o lasam moarta cu miscarile spontane ale maselor ca-mi vine rau si aici la 8000 de km de romania…

  • AlexBnc
    Posted at 06:02h, 18 decembrie

    Frumos zis omule, acelaşi lucru îl gândeam si eu in momentele mele de reculegere. Chiar pentru ce au murit oamenii aceia? Aceiaşi comunişti care l-au lins si l-ai făcut pe la spate pe Ceausescu, l-au condamnat la moarte într-o sala mizerabila, i-au găurit in graba ca apoi sa n-aibă cine-i arata cu degetul si s-au pozat toţi in fata televiziunii făcând apel la popor, sa-i vadă toţi ca si eu sunt revoluţionari sălăşluiesc astăzi prin partidele lor mucegăite, unii s-au popit sau cine ştie pe unde mai sunt primari, si putini din ei stau după gratii(cei mai mici si vai de capul lor, ţapii ispăşitori ai celor mult mai periculoşi). Niste link-uri pe aici: http://mariusmioc.wordpress.com/2008/12/02/tvr-22-decembrie-1989-gheorghe-stan-securitatea-e-cu-noi/
    http://mariusmioc.wordpress.com/2008/11/26/tvr-22-decembrie-1989-generalul-gusa-pozitia-mea-nu-se-judeca-acuma-video/

  • AlexBnc
    Posted at 06:07h, 18 decembrie

    Sus romanilor! Mai multa încredere in sine si in Dumnezeu si mai multa unitate. Cand a fost ultima data când ne-am dus cu toţii sa strigam la fereastra preşedintelui ca ne sunt violate drepturile, ca nu fac nimic si ca ori se pun pe treaba ori au sa răspundă in fata celor pe care ar trebui sa-i slujească? Stand acasă nu se rezolva lucrurile. Toti pentru unul, unul pentru toţi, aşa s-ar redresa poate situaţia.

  • durox
    Posted at 07:10h, 18 decembrie

    „Am tendinţa de a şterge comentariile cu adrese de email false.” – trimiti mesaj de verificare? :}

    ce sa inteleg prin ‘noi’? cine ‘noi’ suntem de vina? mai exista un ‘noi’ atunci cand se vorbeste de romania? acel ‘noi’ despre care vb, daca se refera la ‘romanul de azi’, refunz sa ma identific. :}

    dincolo de simtirile patriotice, eroice, povesti si istorisiri ale profesorilor de istorie despre maretia neamului, vitejie, onestiate, ne astepta pe fiecare o trezire la realitate: romanul nu este nici erou, nici patriot, nici onest, nici ospitalier, nici viteaz, nici credincios, nici educat, nici, nici, nici. eroismul e confundat cu teribilismul, patriotismul cu microbismul, onostitatea cu prostia, ospitalitatea cu pupincurismul, vitejia cu disperarea, credinciosia cu ipocrizia, educatia cu snobismul, etc…

    cam toate-s intoarse pe dos cand e vb de romanul de maine, de azi, de ieri, din ’89, din 1907. conducatori autentici n-am mai avut de pe vremea lu’ Tepes, M Viteazu… :} ma aberez puternic? posibil… intrebarea-mi ramane: de ce nu stim ce-a fost cu revolutia, de ce nu stim ce-a fost cu mineriadele, de ce nu stim ce-a fost cu rapirile din irak, de ce nu am avut niciodata un guvern functional, de ce nu se merge la vot, de ce Voiculescu intra iara-n parlament [:))-mega tare manevra], de ce ? – lista e practic infinita. raspunsul este „pt ca suntem romani”?!? de-aia unii consideram ca ne-am nascut intamplator in romania :}

  • newdada
    Posted at 08:16h, 18 decembrie

    Este frumos din partea ta ca ti-ai amintit de acele vremuri … intr-adevar, cand ma uit la asa-zisele valori (Simona senzual, Ogica, Magda Ciumac, Sexy Braileanca, Eleva porno si alte animaluri …, ma apuca groaza si imi vine sa zic si eu ca Eminescu, in Epigonii:

    „Iara noi? noi, epigonii?… Simtiri reci, harfe zdrobite,

    Mici de zile, mari de patimi, inimi batrâne, urâte,

    Masti râzânde, puse bine pe-un caracter inimic;

    Dumnezeul nostru: umbra, patria noastra: o fraza;

    În noi totul e spoiala, totu-i lustru fara baza;

    Voi credeati în scrisul vostru, noi nu credem în nimic!”

  • borgy24
    Posted at 09:04h, 18 decembrie

    Mai Serbane….ca bine zici. Dar cine sa sesizeze toate astea? Crezi ca mai exista un dram de „trezire morala” din partea valului care vine ? Si daca ar fii adevarat….sunt mult prea putini ca sa reuseasca sa schimbe ceva…pt ca lipseste curajul de-a lua pozitie, curajul de-a vorbi tare si sa-si sustina parerile….
    Oricum, ne mai bucuram si noi cei care inca vedem diferenta dintre trecut si prezent si inca nu suntem adeptii vreunei prostii din prezent.
    Sa auzim de bine……

  • Marcy
    Posted at 09:18h, 18 decembrie

    …Tu ai dreptate,ca de obicei!Eu la revolutie,eram destul de micuta(aveam 10 ani),dar in acea perioada,tatal meu imi spunea ca o sa fie mai bine,ca o sa fim liberi!…Eu,tot „binele”asta nu l-am gasit!Stau de 2 ani in Italia,si sunt 2 ani de cand pe fiica mea o vad doar pe net(ea are acum 4 ani)!Am plecat ptr.ca nu reuseam sa imi gasesc un loc de munca,ca vanzatoare,ptr.ca eram prea „batrana” si nimeni nu vroia sa angajeze o persoana care avea un copil mic!Trist,dar asta e Romania!Sincer,mi-am pierdut speranta ca vor venii si zile mai bune!
    Voi,in schimb,tineti-o tot asa,ptr.ca emisiunea voastra ma face sa rad.E singurul moment cand ma simt bine(vazand emisiunea voastra)si bineinteles ca ma simt la fel de bine cand vorbesc cu Denisa(puiuta mea)la telefon!

  • adela
    Posted at 09:23h, 18 decembrie

    Foarte adevarat si foarte trist in acelasi timp….in ce tara traim!

  • Taina
    Posted at 09:32h, 18 decembrie

    Avem o societate infectă, plină de bube cu puroi…am avut şansă să devenim ceva, însă i-am dat cu piciorul…acum nu ne mai rămâne decât să ne plângem. Schimbare în bine eu nu cred ca va mai exista 🙁

  • Rosu Daniela
    Posted at 09:50h, 18 decembrie

    M-a impresionat ce-ai scris. E frumos si trist, iar ultima fraza m-a lasat fara cuvinte. Pacat ca revolutia a fost degeaba. Poate ne mai trebuia una? La 5 ani dupa? Si apoi inca inca? La alti 5 ani? Si tot asa pana cand am fi scapat de toti comunistii.

    Acum poate e mult prea tarziu. Cand il vad pe Iliescu plimbandu-se cu nonsalanta prin parlament, pe Basescu facandu-si de cap pe banii nostrii, pe Boc dandu-i limbi lui Base cu atata usurinta, pe Basescu Elena care a spus cu mandrie: ca „in timp ce noi (a se citi ea si cei ai lor) legam cateva cuvinte, domnul Boc scrie fraze intregi”, pe Stolo – papusoiul de speriat ciori, pe Geoana care a devenit un fel de Don Quijote si pot continua dar m-am plictisit…. Cand ii vad pe toti la un loc nu ma pot gandi decat la Razbiul Sfant, la un kamikaze, ar fi ceva…

    E din ce in ce mai rau. Asta este dovada a celor de discutam pe-aici inainte de alegeri despre a merge sau nu la vot. Ati mers, ati ales. SI ??? SI? SI? SI ???? Mie la fel imi vomita creierii si la fel imi putrezesc ochii cand ii vad pe iubitii conducatori….

    Si nu era bun spot-ul Antenei 3 care atragea atentia dobitocilor sa aiba grija cu cine voteaza? Pai nu era bun, ca CNA-ul a sarit de cur in sus. Si se ajunge la acelasi rezultat: NU … nu suntem 90% apa, ci 98% prostie….

    Stiti cat am cautat o librarie (CU CARTI = alea care se citesc) printre banci, shaormerii, farmacii si casino-uri ??? Am cautat mult si bine pana cand am gasit in Alexandria :)) Vorbesc despre un cartier al Bucurestiului (nu de tot orasul) si anume de Berceni.

    Am gasit librarii cu rechizite si am intrat sa intreb daca au carti… si…. da, aveau, mi-a raspuns vanzatoarea foarte mandra: „da, sigur ca avem…de care doriti? de colorat sau deja colorate?” Am zis….”Nu, doamna, beletristica…aveti?” Si a crezut ca am injurat-o :))) Ok…nu am pretentii de la vanzatoare… Dar se pare ca si libertatea de a citi ne este ingradita…

    Nu vreau sa va mai spun cum in facultate nu gaseam stas-uri pentru ca nu aveau loc sa le depoziteze si erau puse unele peste altele in camarute mici si umede si trebuiau luate cate unul, la mana, pana gaseai ce aveai nevoie.

    Sa va spun ca am mers la biblioteca centrala, cea mai mare din Bucuresti, din tara si aia era in renovare…acum 6 ani … cartile erau impartite in beciurile bibliotecilor mai mici (stiu pentru ca am intrebat ce au facut cu atatea carti) unde erau sobolani si umezeala si se degradau, se descompuneau…. dispareau… Apoi mai tarziu am inteles (nu stiu cu certitudine) ca acea cladire a fost revendicata … acum mai exista ???

    Si toate astea…de ce? in favoarea cui? Pai in castigul alora care detin tipografii. Ah … am gresit … politicienilor care detin tipografii ( e mai bine…nu?)

    Am invatat un lucru de la Revolutie pana azi: ca orice se intampla (bun sau rau)este in beneficiul unui „jmecher” („jmenar” sau cum ?) S-au pus borduri…cine a castigat? S-au pus palmieri? De la cine i-au cumparat?? Au scos cartile de alegator pe care nimeni nu le-a cerut, nimeni nu le-a folosit….de ce credeti???? Pai… ganditi-va. Au renovat (cu chiu cu vai si cu multi bani) strazi in Bucuresti… a cui firma de constructii??

    Nu sunt un om ignorant. Stiu prea multe si asta ma dispera. Stiu, pentru ca trebuie sa stiu. Dar cateodata simt ca explodez, ca informatiile pur si simplu nu mai au loc. Dar le fac … Le fac loc acumuland si mai multe informatii … Pe pariu ca n-ati ghicit cum…. Pai cum…nu mancand shaorma si jucand „ba o ling” (scuze….bowling) … CITIND

    Sunt foarte foarte curioasa care a fost ultima care citita de basescu??? Constitutia in nici un caz :))

    Dar de catre boc???? Hai ca stiti ce a citit boc ultima oara… ce a scris basescu, normal. Aoleo…asta nu stie sa scrie… Sa rectific: ce a dictat base vreunei pustoaice cu doua maini stangi…

    Nu exista atatea injurii cate as vrea sa le dedic astora…

    In ultimul timp nu ma mai uit la stiri. Nu mai urmaresc nici o emisiune politica. Ajung seara acasa si citesc. Citesc pana cand adorm. A doua zi mai dau o proba de rezistenta si seara iar citesc si tot asa… Pana cand voi muri si eu si voi rade ca sunt libera.

  • Ani
    Posted at 10:03h, 18 decembrie

    Trist… foarte trist, si… adevarat in acelasi timp.
    Au murit pentru ca noi sa „o ducem mai bine”, si noi ne batem joc de „libertatea” obtinuta atunci…

  • rosoiu
    Posted at 10:06h, 18 decembrie

    Omagiu aduc tuturor eroilor de la Revolutie…

  • Anca
    Posted at 10:11h, 18 decembrie

    E tare greu sa comentezi despre acele momente si despre copiii care au murit nevinovati ,pentru ca noi sa deschidem ochii sa ne trezim si sa judecam la rece ,sa fim realisti . S-a creat un haos pe care multi dintre noi nu-l intelegem . Ce-am pierdut ??? Ce-am castigat ???N-am castigat nimic ,o viata mizerabila si plina de griji ,promisiuni ,coruptie ,circ ,disperare .Si-am mai pierdut; copiii,fratii ,parintii ,care au plecat din tara sa munceasca si multi dintre ei sunt bine acolo si s-ar putea sa nu se mai intoarca …. si de ce s-ar intoarce ? Eu am un var care era in armata in timpul revolutiei ,era la Timisoara .Vai de capul lor ,baieti de 18 ani care au fost urcati in masini si dusi la locul faptei si habar nu aveau ce se intampla .Eram ingroziti cand povesta despre acele zile ,despre mormanele de cadavre si despre frica ce au trait o acesti tineri , dar ei au fost curajosi in comparatie cu multi dintre noi care i-am uitat si care n-am fost ,nu suntem si nici nu vom fi vreodata recunoscatori de jertfa lor .Trist dar adevarat .

  • dimitri
    Posted at 10:15h, 18 decembrie

    Românii care au făcut Revoluţia nu au luptat pentru libertate pentru că habar n-aveau ce e aia. Au ieşit în stradă şi au demonstrat doar pentru că şi-au dat seama că se poate şi pentru că era un lucru nou, experimentau ceva inedit şi erau curioşi.

  • Florentina
    Posted at 10:20h, 18 decembrie

    Eu sincer nu cred ca Romania o sa-si revina vreodata .Ne meritam sorata ca nu ne trezim la realiatate si nu invatam din greseli.Vorba cantecului : Romania trezestete .

  • Bogdan
    Posted at 10:28h, 18 decembrie

    Macar tu ti-ai amintit! Cinste tie!

    Presa centrala nu si-a amintit in schimb! Nu-i nimic, vor face adevarate maratoane melodramatice in 21 si 22… jegosi!

    Din pacate, vorbele tale, care descriu societatea noastra de acum, pentru care oamenii si-au dat viata in 1989, sunt dureros de adevarate!

  • Christian
    Posted at 10:29h, 18 decembrie

    Nu cumva crezi ca zic „Am murit degeaba”? Eu asa cred. „Am ridicat mizeria la rang de arta”, asta este cea mai buna propozitie din postul tau. Mare dreptate ai aici. Doar le vedem peste tot, Fernando de la Caransebes, Elodia, Becali (mizeri, da, mare mizerie), Guta etc.

  • Vio
    Posted at 10:35h, 18 decembrie

    Se pare ca esti un trist , Serbane.Se pare ca nu stii ca tara asta , asa plina de securisti si pupincuristi , a rezistat prin idealisti ca cei ce au murit , prin idealisti ca tine , ca mine ( scuze ca imi permit asocierea ) , ca domnisoara Daniela si ca multi altii , pentru care ideea de libertate face mai mult decit toate stirile de la ora 5 , si decit toate combinatiile politice ale unora care se cred , pentru scurt timp ( chiar daca asta poate dura si 20 ani ) ombilico del mondo. Noi am ridicat tara asta , noi am facut-o pina la urma ceea ce este ( inclusiv prin neimplicarea noastra ) si noi , generatia de 16-18 ani de la revolutie , am reusit lucruri ce pareau culmea absurdului , in urma cu 19 ani.
    cu respect .
    plecatdeacasa.blogspot.com

  • ZABARA VERONICA
    Posted at 10:36h, 18 decembrie

    Ai mare dreptate,cei care au murit atunci chiar sant liberi,noi cei care am ramas gustam democratia asta din plin. Cred ca democratia si libertatea pentru care au murit ei i-a atins cel mai tare pe cei care in 89 jucanduse afara vedeau avioanele zburand deasupra lor,fara sa stie ce se intampla.Acum stim,E DEMOCRATIE, E LIBERTATE!!!!! Ne chinuim sa ne luam o casa , sau daca cumva am reusit sa o luam .vom plati rate imense pana la adanci batraneti. Asa ca noroc de cei care atunci au murit.

  • Zero
    Posted at 10:42h, 18 decembrie

    Si incet incet, ne taraim nevoile si ne pierdem in masa majoritatea in fata minoritatilor cu sapte fuste si a celor mici la stat si deloc posesori de vertebre, daramite de coloana.
    Rasul este schimonosit acum si isteric, glumele nu mai sunt glume ci arme din cuvinte iar parul alb dupa 20 de ani nu mai este ceva iesit din comun ci o constanta a traiului in bezna.

    DAR, dar mai ramane o speranta. Speranta de viata. Sa speram la o viata scurta deci, cand vine vorba de speranta.

  • Sebastian Ţânţaş
    Posted at 10:44h, 18 decembrie

    Şerban,

    Este ţara pe care noi o vrem şi ar trebui să o acceptăm aşa cum este, o lecţie importantă care am învăţat-o este victoria lui Obama în SUA.
    Ai dreptate ar trebui să le fim recunoscători eroilor de la Timişoara şi datoria noastră morală este să nu uităm nici o clipă sacrificiu lor.
    Chiar mă gândeam cum am să-i explic fiicei mele (5 ani) ce s-a întâmplat atunci şi ce viaţă am dus noi sub comunism.
    Toate celelalte sunt creaţia noastră liberă, adică pe bani noştri şi sincer este greu de luat o poziţie.
    Sunt perfect de acord cu tine că ceea ce se întâmplă nu este ok, dar trebuiesc acceptate aşa cum sunt. Singura chestie inacceptabilă este modul cum înţeleg anumite persoane să folosească libertatea dobândită.
    De aceea ar trebui să ne mobilizăm mai mult, să luîm atitudine faţă de ceea ce ne deranjează.
    Dacă Obama a reuşit să schimbe SUA eu cred în NOI (adică cei mulţi), deşi s-ar putea ca el ca şi mulţi de la noi să fie o dezamăgire.
    Dar totuşi să fim optimişti, să ne dorim să schimbăm ceva, eu personal ajung tot mai mult la concluzia că nu ar trebui să emigrăm pentru a putea a avea bunăstarea dorită, mai ales că am avut experienţa de-a trăi în străinătate.
    Ai toată recunoştinţa pentru articolul tău este exact ce avem nevoie pentru a ne arăta că greşim şi că ar trebui să luăm atitudine pentru ca sacrificiu lor să nu fie în zadar.
    cu deosebit respect,
    sebastian

  • cineva
    Posted at 10:46h, 18 decembrie

    trist 🙁 … oricum noi nu mai avem scapare.

  • jominy
    Posted at 10:47h, 18 decembrie

    Huidule treaba e imputita rau de tot. Sintagma cu generatia de sacrificu s-a transformat in 19 ani in „popor de sacrificiu”. Noi toti ne sacrificam fara voia noastra, adica sintem sacrificati, pentru interesele meschine ale fostilor comunisti actuali politicieni curatati cu clor de toate mojiciile si dezbracati de inhibitii de libera exprimare pe care am dorit-o cu totii. Partea si mai aiurea este ca marea revolutie din ’89 nu a fost revolutie populara si debarcarea lu’ Ceausescu fiindca nu voia sa faca jocurile masonilor, iar noi am iesit in strada si i-am ajutat si mai rau au murit tineri degeaba. Chitac si Stanculescu sint vinovati de conjuctura, ca saracii mai au putin si mor de moarte buna asa ca asta-i varianta cea mai buna. In fine pe tema asta se poate discuta un an intreg si se pot scrie mii de rinduri patimase, asa ca ale tale, si tot nu ajungem noi astia micii la 1 metru de adevar. Poate in 50 de ani vom afla adevarul poate nu. Cert este ca niciun politician nu are interese comune cu romanii. Toti trag pt ei si familiile lor si pentru mafia lor cum ziceai si dimineata la radio. Si din pacate Gaiunusa are dreptate: mafie avem din belsug ne lipsesc carabinierii, sau puscasii, sau calaii. Chiar o idee buna. Ar trebui sa gasim un calau sa-l alegem presedinte pentru un mandat ca astia n-au sentimente ei doar executa pe oricine si cred ca tot esalonul politic ar trebui executat (a se citi executat in sensul de bagat la puscarie). Pina nu iesim in strada toti vom avea taxe de „prima citroenizare”, impozite timpite si abuzive si libertate zero.

  • Dan
    Posted at 10:55h, 18 decembrie

    Ca mare dreptate mai ai cu postul acesta, Serbane. Din pacate cam asa e. Stau si ma intreb daca mai este vreo tara in lume in care sa pot trai civilizat sau, mai bine zis, sa fiu primit sa traiesc civilizat. Vreau sa emigrez!!!!

  • tesiu
    Posted at 11:17h, 18 decembrie

    frumoasa rau asta: „am murit si suntem liberi”
    Bravo Serbane.

  • Cuzubella
    Posted at 11:36h, 18 decembrie

    Oricat de dureros ar fi sa recunoastem, era firesc sa se intample asa. Pentru ca poporul roman nu a atins maturitatea ca popor. Plus, comunismul a deformat masiv sufletul si mintea romaneasca. Era firesc, pentru ca asa stau intotdeauna lucrurile cand o ordine sociala si politica este inlocuita de alta, mai ales cand aceasta e realizata de oameni mici, cu viziune pe termen scurt.

    Vrem sau nu vrem, acesta e poporul roman, cel care uita, cel care nu stie sa aprecieze, cel care inca nu este capabil sa se ridice deasupra limitarilor prin care trece. Poporul roman veritabil este cel din complexul Europa, este cel din piete, din mijloacele de transport in comun. Iar cei care stau comod in birouri calde si frumoase nu sunt decat o versiune mai „curata” a primei categorii. Insa toti au acelasi lucru in comun: egoismul masiv. Nu le pasa decat de ei.

    Am 400 de colegi in birou, toti oameni cu studii superioare, umblati prin lume si, teoretic, cu mintea mai deschisa. Sunt convinsa ca daca as face un sondaj printre ei, revolutia romana din decembrie 1989 este doar o amintire stearsa. Adevaratele lor interese sunt sa faca bani, sa isi ia casa si masina, sa calatoreasca, sa vada lumea. Ei uita ca nimic nu ar fi fost posibil fara acea „intamplare” din decembrie.

    Sociologic, e explicabil. Din punct de vedere uman, e deplorabil.

  • razvan
    Posted at 11:37h, 18 decembrie

    Felicitari !!
    Cred ca foarte multi dintre noi au nevoie de o scanteie, de cineva care sa reuseasca sa ne adune pentru un scop comun.
    Inca o data: Felicitari !

  • Claudia
    Posted at 11:39h, 18 decembrie

    Da, din pacate ai dreptate. Noi suntem tara tuturor posibilitatilor, SUA e zero pe langa noi. Aici orice se poate intampla, oricine are tupeu poate sa calce in picioare pe cine vor muschii lui.
    Pestele de la cap se impute, dar nici fundul nu sta degeaba!

  • Thavi
    Posted at 11:46h, 18 decembrie

    A cazut comunismul?
    Ai dreptate! Pasivitatea si ignoranta ne va omora! De-aia isi permit toti astia sa se cace in capu nostru! Pentru ca noi zicem „si eu ce pot sa fac?” D’aia anu trecut ni s-au schimbat bordurile de cate 3x pe-o strada si anu asta le scahimba iar! Pentru ca TU intrebi „si eu ce pot sa fac?” D’aia ai 5km de autostrada in una dintre cele mai mari tari din Europa(ca intindere). Pentru ca nu te-ai gandit ca si TU poti sa-i strangi de kwaie. Asa ca daca azi de ustura ca-ti mareste taxa auto te gasesc in Piata Victoriei!

  • explorish
    Posted at 12:01h, 18 decembrie

    nu i-am uitat, serban.
    edit by serban
    ba da! prin tot ce (n)-am facut in anii astia pentru ca ceea ce au facut ei atunci sa nu fie in zadar!

  • Critica Muzicala
    Posted at 12:03h, 18 decembrie

    Tocmai m-am intors de la aeroport. Eram pe picior de emigrare dar m-am razgandit.

    Acum citesc postul tau si sunt in drum spre aeroport.

    🙂

  • Cody
    Posted at 12:14h, 18 decembrie

    Alaturi de Ceausesti ar fi trebuit impuscati atunci o gramada de securisti si activisti direct responsabili de moartea sau ruinarea vietii a mii si mii de oameni, dar atunci am fi avut o baie de sange la scara nationala si ar fi inceput o vanatoare de vrajitoare generalizata si sincer nu stiu daca apoi cineva s-ar mai fi putut declara multumit . Chiar daca in cel mai fericit caz cu putinta cei care fusesera la conducere sau participasera cumva la „propasirea” comunismului ar fi fost inlaturati, s-ar fi ivit altii – hiene in tranzitie care sa ciuguleasca si sa sfasie un sistem in deriva . Mereu e asa la orice revolutie si in orice razboi – profitori si fraieriti si undeva „departe” cei care se sacrifica in numele unor idealuri care nu au nicio sansa de materializare aici . Sigur ca privind azi la cei ce ies in fata cu nerusinare si amintindu-ne de cei care acum 19 ani visau la o lume mai buna simtim cum ne pierdem mintile de frustrare si revolta, dar pana la urma ce putem face ? I-am votat, i-am promovat, ii suportam cu stoicism si resemnare si tot asa … Inca o revolutie ? Baliverne ! Nimeni nu isi mai doreste azi asa ceva, daramite sa mai puna in practica ideea. Si atunci ? Un gand pios pentru cei care infruntand gloantele au strigat si au murit pentru libertate !
    edit by serban
    nu era nevoie de baie de sange ci de respectarea punctului 8 din declaratia de la Timisoara! am fi fost departe astazi fara activiti, securisti si alti comunisti la conducere!

  • icsuleasca
    Posted at 12:32h, 18 decembrie

    Este prima insemnare (scriere) care se ridica la inaltimea mesajului! Muscator si miscator! Daca-mi e permis, cu amatorismul din dotare: bravo!

  • Dragan George Bogdan( Bogdan4ya)
    Posted at 12:44h, 18 decembrie

    eu nu pot sa fac o diferenta intre ce a fost acum 19 ani si ce este acum pentru ca na is nascut in 87 prin septembrie…eram prea mic sa constientizez ceva desi mama imi zice ca prin 89 cand au cazut ceausestii eu cica am iesit prin curte cu steag mic si ziceam „ole ole ceausestu nu mai e ” :)). si da nu cred ca era nevoie de atata varsare de sange. si mai suparator mi se pare de existenta multor „revolutionari” inchipuiti care profita de pe urma faptelor petrecute acum 19 ani, dar care n-au participat defapt. si referitor la ca era mai bine pe timpul lu’ ceasca nu pot sa-mi afirm o parere deoarece eram prea mic si parerile celorlalti sunt mult prea personale pentru a-mi forma o parere realista a ce si cum. din ce am inteles bani erau insa piata era extrem de saraca, acum avem reversul medaliei nu sunt bani dar piata este extrem de generoasa. oare cand romanii vor putea sa puna capul pe perna fara sa aiba grija zilei de maine….probabil ca niciodata.

    Bogdan.

  • Bogdan
    Posted at 12:49h, 18 decembrie

    Serban, ce sugerezi sa facem ca sa nu ii uitam in totalitate? Cum am putea NOI schimba ceva in Romania?

  • anna
    Posted at 12:49h, 18 decembrie

    Bravo! Ai spus-o asa cum e! (nu, ca n-ai face-o la fel tot timpul). Altceva nu e de zis. No comment!

  • Cody
    Posted at 12:50h, 18 decembrie

    Daca era respectat punctul 8 n-am fi avut niciun politician pentru simplul motiv ca toti erau comunisti, iar restul nu aveau experienta politica . Deci cine ar fi condus Romania in acele zile tulburi daca s-ar fi respectat punctul 8 ? Sa fim seriosi – s-ar fi dat toti fostii comunisti la o parte !? Le-ar fi fost cumva rusine !? Cine sa fi alcatuit structurile puterii de atunci – profesorii, inginerii, studentii ??

  • Adrian din Arad
    Posted at 12:57h, 18 decembrie

    Ah … ai pus punctul pe i … Ma agit si eu pe micul meu blog incercand sa arat cata nedreptate si nesimtire este in Romanica de dupa Revolutie, asa ne onoram noi cei ce au cazut pt. ca noua sa ne fie mai bine … politicienii sunt cei ce ar trebui sa le multumeasca zilnic si ar trebui sa ne „slujeasca” nu sa SE „slujeasca”. Hai sa mai facem o Revolutie. Poate asa ajungem sa fim condusi de oameni ce nu au avut legaturi cu fostul regim.

  • Flory
    Posted at 13:17h, 18 decembrie

    Eram un copil atunci si nu intelegeam prea multe dar sincer azi nu vad vreo diferenta in ce a fost si ce e acum poate doar ca unii au tupeu sa faca lucruri ce atunci erau utopice. E o vorba „saraca tara bogata”, nu mai avem paduri pentru ca am avut libertatea de a le taia, nu avem ape curate pentru ca am avut libertatea de a le polua, avem libertatea de a ne exprima liber si ghici au inflorit manelele. Cei ca noi care atunci au fost copii avem totusi o speranta ca totusi nu s-a dus totul, ca nu totul a fost in zadar dar de cele mai multe ori ne luptam cu morile de vant si aici ma refer la conceptia romanului care nu s-ar schima pentru ca se simte bine in mizeria in care este si se complace asa.

  • abc
    Posted at 14:23h, 18 decembrie

    @durox-ultimul mare erou ,conducator al statului adevarat,onest,patriot,credincios etc. este MARESALUL ION ANTONESCU
    ¨un popor care nu respecta trecutul si datina crestina,un popor care isi pierde credinta,un popor care nu cultiva iubire pentru mortii si stramosii sai ,este un popor condamnat¨General Ion Antonescu-cuvantare 23 decembrie 1940
    O noua revolutie va veni,lumea nu va mai rezista mult cand frigul si foamea ii vor scoate inca o data pe oameni din casa vor zdrobi sun bratul lor de fier si ceea ce trebuiau sa zdrobeasca de mult-fostii comunisti mascati sub o democratie inexistenta

  • iepuras de la oras
    Posted at 14:43h, 18 decembrie

    Well done, Serbane,
    Ma uitam la tv si ma gandeam cum , in aceste zile, se coace noul guvern, plin de securisti, de copiii lor , de nepotii lor, avem propus ca ministru al sanatatii un nepot prin alianta de-al impuscatei, un primar care a fost atat de capabil incat sa ocupe simultan functia de director la doua spitale simultan, oare tatal lui ce-a fost?-daca era singurul merituos din Romania- , Oana Niculescu Mizil…si alte exemple , parca nesfarsite. Acum, cei care stiu se imputineaza, Coposu, Ctin Ticu Dumitrescu nu mai sunt , cei care au avut de suferit de pe urma securitatii incep sa moara, cei tineri se uita la mine cu repros cand vorbesc de PSD ca o continuare a PCR unde s-au adunat cei mai priceputi activisti si securisti pentru ca asa ceva nu mai exista acum. Ei il vad pe Mitrea la Tv si spun” asta combate bine”. PSD e congenital imoral si e la guvernare din nou, la 19 ani de la revolutie. Ei nu mai stiu. Nu mai are cine sa le povesteasca si nici nu-i mai intereseaza. Acum de abia incepem sa platim mineriada care a curatat Piata Universitatii de huliganii care sustineau punctul 8 de la Timisoara care a avut loc la indemnul si comanda presedintelui Iliescu.
    Eu tot mai sper sa se uite mama UE catre noi si sa ne spuna ;”rusinica , ati pus iar criptocomunistii la putere!” Sa ne taie fondurile , sa ne monitorizeze ca s-a legat la cap cu noi, fara s-o doara. Singurele lucruri bune ce ni se intampla sunt pornite de afara. Asta este, trist, adevarat. Stanculescu si Chitac nu au platit pana acum, asteptam intai sa moara si dupa aia sa-i pedepsim, au dus-o bine 19 ani fara sa le faca nimeni nimic. Atat putem sa facem, sa spunem mai departe, sa tipam, sa nu uitam, sa ne plecam capetele cu piosenie ca i-am omarat a nu stiu cata oara pe martirii revolutiei cu votul din 30 noiembrie 2008- noi toti-cei care s-au dus in vacanta nepasatori, cei care au spus ca poate sa iasa oricine ca tot aia e. Nu mai inteleg nimic , mi-e rusine ca nu avem moralitate, verticalitate , nu meritam nimic bun. Macar acum sa ne aducem aminte de ochii orfanilor revolutiei si sa le motivam „viitorul luminos” pentru care au murit parintii lor . Ce gluma macabra! Macar sa fim cativa care sa nu uitam, sa fim cativa care traim cu ei suflet , sa-i tinem vii in amintirea noastra si sa ne enervam pana murim si noi. Macar atat.

  • Aida B
    Posted at 14:51h, 18 decembrie

    ‘aide, draga Serban. nu pot sa cred. citesc acelasi discurs, sub forme mai mult sau mai putin reusite (alt tau e cu bila mai alba decit albul). numai ca discursurile se cam opresc la analiza starii de fapt. indemnul la actiune nu apare deloc. poate ca ar trebui sa trecem pragul asta psihologic. sintem plini de metafore, dar pasivi. deschidem gura a mirare, ca lenesul cu „muieti ti-s posmegii”. dupa ce trece momentul actiunii o deschidem iar: „da’ de ce a iesit asa si nu altfel?” si-atit.

    ti-am descoperit blogul de putin timp si-mi place. mai ales ca-mi lipsesc Circotasii de mor (nu sint in tara). mult succes in continuare!

    Aida B (pentru tine: teverista aia mica si rasa-n cap care tragea voci intr-un timp pe la KissFm… ehei… acu’ vreo 4 ani)

  • madalina
    Posted at 14:51h, 18 decembrie

    E cel mai interesant articol al tau.Eu te admir pt ca tu chiar incerci sa deschizi mintile romanilor(in special Becali)dar esti sigur ca merita?Cei de la Timisoara nu stiau pt cine lupta,nu-si cunosteau fratii.Acum ca omul e liber arata cine este.

  • cristi
    Posted at 15:32h, 18 decembrie

    hadatzi mai fratzilor sa facem ceva sa nu mai tot vb, ce ne pot face? ne baga la rece pe totzi? sintem 20 de mil de oameni in Romania. eu unu mi-am aruncat televizoru pe geam shi ascult radio macar nu-i mai vad ca mi se face rau. Videanu in Minister? asta-i chiar culmea culmilor. Mitrea,Berceanu din nou la transporturi .sa-mi bag puncte puncte in m…tzii mamii lor de casa nostra. scuzatzi limbaju vulgar (Mitrea , Berceanu).

  • MARIOS
    Posted at 15:45h, 18 decembrie

    DRAGA SERBANE,TE FILICIT PENTRU TOT CE SCRII PE BLOGUL TAU!DAR MA APUCA TRISTETEA CIND MA GINDESC CA TOTI CEI CARE CITESC ACESTE RINDURI O FAC TOTAL IMPASIBILI SAU ASA CA SA SE MAI LINISTEASCA!NIMENI NU A AVUT INDRASNEALA SA PROPUNA O FORMA DE REVOLTA CARE SA-I FACA PE CEI CARE NE RID ACUM IN FATA SA SE TEAMA!
    ATI VAZUT CE SE INTIMPLA ACUM IN GRECIA?ESTE EXACT CE AR TREBUI FACUT SI AICI DACA NU CHIAR MAI MULT
    VETI SPUNE CA NE-AU AJUNS MORTII DIN 89!NU E ADEVARAT!TINERII DEBUSOLATI DE ASTAZI TREBUIE SA IASA IN STRADA PENTRU CA SITUATIA A SCAPAT DE SUB CONTROL!TREBUIE SERBANE CA DE LA POSTUL VOSTRU DE RADIO DACA SUNTETI LASATI IN PACE SA FITI MULT MAI RAI SI SA INDEMNATI COPIII DE ASTAZI SA IASA SA-SI CEARA DREPTUL LA DEMNITATE!AS VREA SERBANE SA STIU PAREREA TA DESPRE O PIASA DE TEATRU ‘O NOAPTE FURTUNOASA ‘CE SE JOACA ACESTE ZILE IN TURNEU PRIN TARA CU MAIA MORGERSTERN SI GYURI PASCU.O BATAIE DE JOC ADUSA LA RANG DE ASA ZISA ARTA.CU O MAIA TRIVIALA ,CU O REGIE DE WC PUBLIC.ASTA ESTE CE URMEAZA!ITI UREZ UN ‘LA MULTI ANI!’SI NUMAI BINE IN NOUL AN SI MULT CURAJ PENTRU URMEAZA ZILE CUMPLITE LA ORIZONT!

  • Sebastian
    Posted at 16:03h, 18 decembrie

    Ce trist…

  • xblade_tm_cat
    Posted at 16:05h, 18 decembrie

    Am fost acolo…sau cel putin asa mi s-a spus, ai mei (un pic hippy la vremea aia) m-au scos in strada chiar daca aveam 6 luni…

    Ce s-a intamplat in Timisoara in ’89 trebuia sa schimbe cursul istoriei pt Romania..din pacate dupa aproape 20 de ani, multi ca mine cred ca ce s-a platit cu sangele multor Timisoreni si al multor Bucuresteni a fost un mic puls care a durat exact cat Revolutia.

    Mi s-a spus, ca in perioada aceea scurta, in timpul manifestatiilor din Piata Operei, lumea era complet diferita, lumea se ajuta reciproc, lumea era unita…si ca intre tancuri si AKM-uri se mirosea libertatea…

    De cand am crescut un pic si de cand am inceput sa-mi dau seama ce se intampla in jurul meu, an de an in perioada asta ma gandesc cat de frustrati trebuie sa se simta cei care si-au pierdut copii, fratii, prietenii ,parintii, perechea de-o viata atunci..pentru ca e imposibil sa gasesti un motiv..e imposibil sa spui cuiva ca moartea aproapelui sau a contrubuit la minunata Romanie pe care am construit-o in 20 de ani.

    Din acelasi motiv sunt de parere ca trebuie mers la vot, nu ca ar conta (toti sunt la fel de prosti), dar pt ca unii au ajuns cenusa intr-un canal bucurestean ca sa ne ofere asta..

    Tot din cauza Revolutiei am renegat orice fel de sentiment fata de Romania, simt ca am fost folositi, si uitati…

    Serban, eu nu cred ca am uitat, cred ca e mult mai trist, am inceput sa cred ca atat suntem in stare ca popor sa punem pe tapet. Unde e un lider adevarat? unde e cineva capacitat sa ne scoata macar capul din () asta in care ne-am scufundat? Cand se va gasi, te asigur ca ma voi intoarce in tara sa votez si sa pun umaru’ la reconstructie!

  • anuk
    Posted at 16:25h, 18 decembrie

    Trist, dureros, dar adevarat….Nu ai ce sa mai zici la un asemenea post…Din pacate, comentam si tot comentam pe unde apucam dar nimeni nu face cu adevarat nimic…

  • giroc
    Posted at 16:34h, 18 decembrie

    Noi nu i-am uitat, Serbane, am pus stampila unde ar fii vrut si ei in 20 mai ’90, dar, din pacate, numai am „pus-o”…Dupa strofocari groaznice am dat cu stampila si in noiembrie asta, dar iar am „pus-o”…
    In rest nu i-am uitat, mai mergem la cimitir cu o chitara si cu o sticla de vin, mergem la concerte rock, din pacate la Budapesta, schiem pe partii mari si largi, fara manele, din pacate in Austria, dar pretutindeni cu ei in suflet…
    Prin noi visul lor merge mai departe, asa schiop…

  • Mihaela Ganciu
    Posted at 18:58h, 18 decembrie

    Memoria ne este astazi sfidata.
    Pentru libertate am murit, ne-a curs sangele si am fost calcati.
    Astazi ne zbatem iarasi in confuzie, nedreptate si inconstienta.

    Ce am facut in acesti 19 ani? Incotro ne indreptam?

  • Unguru`
    Posted at 20:19h, 18 decembrie

    Daca ii s-o iei asa, nu numa la noi ii mizeria ridicata la rang de arta, peste tot in lume e la fel, din SUA pana in Thailanda, si ei au emisiuni gen DDD, si ei au vedete gen Sexy Braileanca, si si la ei orice urma de intelectualitate e batjocorita si batuta pana la sange. Singura diferenta e ca la noi s-a varsat sange pentru a putea avea o viata mai buna, pentru libertate de exprimare, educatie corecta,etc. Cu tot ce ne-am ales e: 2 ranguri sociale: sarac si extrem de bogat, emigrare in masa din cauza „nivelului ridicat de trai” si recolta de porno si cretinism la metrul patrat. Singurul lucru bun ce s-a intamplat pentru Romania din 89 incoace e…daca stau sa ma gandesc nu e niciunu’!

  • Berbecali
    Posted at 20:38h, 18 decembrie

    Cei care au avut curajul sa iasa in strada in decembrie 89 au fost uitati,noi ne mai aducem aminte,dar restul isi aduc aminte de ei numai cand e vb de vreo campanie electorala,sau sa folosesca imaginea eroilor de la Tm,iar pe urma sa o denatureze pentru a iesi ei in fata,De ce au murit,pentru ca un porc ajuns in parlament sa doarma acolo si sa faca pe smecherul?Sa fie libere toate specimenele si scursurile societatii?Sa privesti oamenii bolnavi ca nu au bani de medicamente si se calca in picioare pentru un loc la sanatoriu?si sa iti iei un mare sut in dos de la statul roman prin taxe impozite si birocratie?Nu mai avem puterea ca natie sa facem nimic poate doar haz de necaz caci niciodata nu vom avea curajul celor din TM.D-zeu sa ii ierte

  • Jimmy
    Posted at 21:15h, 18 decembrie

    Fiecare lupta cum poate!

  • Vălul de pe ochi
    Posted at 21:44h, 18 decembrie

    Sunt de acord cu tine, ai dreptate in ce spui, dar asta e doar o parte a realitatii. In strainatate aici am descoperit ca romanii sunt mult mai inteligenti si mai destoinici decat alte persoane. Nu vb numai de cultura generala, pt ca om persoana cu studii medii sau superioare baga in buzunar o persoana straina cu aceleasi studii, vorbesc de capacitatea de a invata lucruri si de a-si insusi abilitati (nu va ganditi doar la cele negative)un roman cu studii superioare dar sa spunem cu niste cunostinte sumare de informatica dupa 4 saptamani de curs isi baga in buzunar profesorul strain care a facut o facultate in acest domeniu… Cat despre dorinta si disponibilitatea romanului de a lucra si in orar imposibil pt un strain nu are rost sa mai vb. Eu nu regret nicidecum evenimentele din ’89. Eram copila cand s-au petrecut dar imi amintesc foarte bine cozile interminabile la care stateam ca sa cumparam niste salam, cartela de pe care ne cumparam paine, plasa pe care o puneam de la ora 3 noaptea la rand sa cumparam lapte, statul la cozi la aprozar cand cu batic, caciula sau capul gol ca sa nu te recunoasca vanzatoarea si sa mai poti lua un kg de fasole, tata si mama care nu discutau anumite subiecte pt ca stiau ca un vecin e securist dar nu stiau care anume, curentul care se lua seara, etc. Poate ca amintirea lor e atat de vie pt ca eram copil si mi-au marcat copilaria, dar prefer societatea de astazi, asa manelizata cum e pt ca am libertatea sa aleg sa nu ma uit la manele, sa nu vizionez stirile de la ora 5, sa plec din tara daca vreau fara ca rudelor sa li se confiste bunurile, sa ma uit pe internet la carcotasi, sa imi cumpar un cd-player si sa-l ascult pe Frank Sinatra fara sa apelezi la bisnitari si contrabandisti, sa imi economisesc banii si sa imi cumpar fusta pe care o doresc fara sa ma zgaiesc inutil la reviste straine doar visand-o, sa nu merg la vot daca vreau sa sanctionez niste incompetenti, sa nu citesc tabloide ci pe Eliade, Nietzsche, sau Calinescu (nu Florin) fara sa ascund cartea sub pat de frica sa nu ma parasca vreun coleg la tovarasa, si sa il studiez pe Freud. Si da sunt libera sa alerg prin mall sa gasesc cea mai buna oferta, sa caut un dictionar explicativ al unei limbi straine pe care altminteri intr-o librarie de rand tre sa il comanzi si sa astepti, sa ma uit la un film si daca am chef sa ii injur pe politicienii nostri.
    Au murit in van? Din punctul meu de vedere nu, eu le sunt foarte recunoscatoare, si datorita lor sunt omul care am devenit astazi. Dumnezeu sa ii odihneasca in pace!

  • Catalina
    Posted at 22:41h, 18 decembrie

    Si purtam „blugi” si ne dam (ma rog, se dau altii) cu masinute straine, altele decat Lada, putem vedea CNN fara teama si ni se permite sa ne bagam … picioarele in societate. Mancam la KFC (din cand in cand) si suntem „cool”- asta pentru ca a fost revolutie, schimbare, care se putea face, ce-i drept si fara sa moara atatia oameni.
    Societate infecta ziceti voi si media proasta si golanime… good news: haosul nu o sa existe la infinit nici daca se pun toti smecherii in cap. o sa se ajunga la echilibru si invariabil o sa crestem… numai ca, daca o sa continuam sa ne dam cu tarana in cap si sa ne aratam singuri cu degetul o sa ne ingreunam singuri situatia. Asa ca Huidu, mama, societatea infecta de azi iti da sa mananci. uita te la hainele pe care le porti si multumeste capitalismului jegos care te revolta.
    edit by serban:
    nu ma revolta capitalismul, ci marlania, smecherismul, ipocrizia si alte metehne devenite virtuti!

  • cici
    Posted at 22:46h, 18 decembrie

    Articolul e foarte bun ,felicitari si tine-o tot asa.In primul rand trebuie sa ii laud pe cei de la societatea Timisoara pt premiul acordat lui Felix, il merita pe deplin si sper sa le dea de gandit pt ca sunt inca multi ca el.Pt ca sunt nascuta in Timisoara si am trait intens zilele revolutiei trebuie sa spun ca sunt suparata ca dupa atatia ani traim fara speranta de mai bine ,suntem generatia de sacrificiu si ne ingrijoram pt viata copiilor nostrii.Chiar nu s-a nascut un om in tara asta care sa ne scoata din mocirla in care ne tot afundam…pacat, mare pacat de acei eroi din 89.

  • geni.1
    Posted at 00:43h, 19 decembrie

    Ai dreptate, in ceea ce priveste valorile sociale, politice, culturale, care le reprezinta si pe cele televizuale.
    Dar totusi, mi se pare ca societatea actuala nu suporta comparatie cu cea de-atunci. Nici macar cea occidentala de-acum, cu cea de pe vremea Romaniei ceausiste, daca ne gandim in plan general. Schimbarile sunt majore, libertatile la fel, (oricum de alta factura). Soietatea noastra isi pastreaza pe undeva tarele identitare, dar planul ei general, fizic, nu are cum sa stea pe loc.
    Si cred totusi, ca eroii nu au devenit eroi degeaba (desi, din nefericire, multi au murit accidental). Societatea este un laborator continuu si de noi depinde selectia valorilor…

  • Ioana
    Posted at 00:56h, 19 decembrie

    Trista situatia din Romania zilei de azi… Multi au murit la revolutie in 89, si nu doar la Timisoara. Eu sunt din Sibiu, si cunosc majoritatea familiilor urmasilor de revolutionari de aici, in mare parte pentru ca si familia mea se incadreaza la „capitolul” acesta. Tatal meu a murit la revolutie, impreuna cu multi altii, care practic n-au inteles mai nimic din ce se intampla la vremea aceea…

    Pentru respectul pe care-l port tatalui meu, si pentru faptul ca vreau ca Romaniei sa-i mearga mai bine, am decis sa nu emigrez niciodata. Cunosc foarte multe persoane plecate dincolo (dintre care multe imi sunt rude), si cunosc si mai multe persoane care vor sa plece, cand prin simplul act de a sta si a profesa aici, ar putea sa schimbe ceva. Majoritatea celor care vor sa plece sunt oameni foarte inteligenti, cu studii superioare, si care ar putea, intr-adevar sa faca ceva pentru tara noasta. Cea mai mare problema este faptul ca nu vor. De fapt, dupa parerea mea, asta este problema cea mai mare in Romania: avem oameni capabili, dar niciunul nu vrea sa faca nimic!!! Cand acesti oameni isi vor schimba atitudinea fata de Romania, atunci va incepe si adevarata schimbare in bine!

  • Florentina
    Posted at 08:51h, 19 decembrie

    Cativa dintre voi ati inteles gresit mesajul transmis .Am citit cela 58 de mesaje postate pana la ora actuala si cativa dintre voi inteleg gresit .

  • Rosu Daniela
    Posted at 08:53h, 19 decembrie

    Bai voi suntenti chiar naivi.
    Am citit toate mesajele si nici macar unul nu este adevarat.
    Revolutia?????
    Nu stiti ce a fost atunci?????
    Cine a tras?????????
    De ce au murit oameni?????????

    Revolutia a fost o miscare politica a lui ….. asta trebuie sa completati voi… Au murit oameni pentru ca pur si simplu se aflau la locul nepotrivit, in momentul nepotrivit…

    Pe ce lume traim sa credem ca „gemenii” au fost doborati de islamici? Ca Lady D a murit in accident de masina?? Ca Ceausescu a murit impuscat la revolutia aia sau cum o numiti voi…??

    TOT CE SE INTAMPLA UN JURUL NOSTRU, BUN SAU RAU, SUNT JOCURI POLITICE !!!

    NIMIC NU ESTE INTAMPLATOR !!

    TOTUL A FOST FOARTE BINE GANDIT SI CALCULAT !

    TREZITI-VA (NU TERZITIVA…CUM MAI SCRIA CINEVA MAI SUS) Nu are nimeni pretentia sa faceti ceva, dar macar nu mai inghititi toate mizeriile pe care le arunca smecherii de doi bani… Imi pare rau cand vad lume indobitocita, mintita … dar mai mult nu pot face … decat sa va compatimesc…

  • BABILONUL IMOBILIAR
    Posted at 10:43h, 19 decembrie

    RESPECT VESNIC PENTRU TIMISOARA 1989 !!!
    SI…MULTUMIRI !

    Cuvintele sunt prea putine si…Oamenii aia au murit pentru LIBERTATE! CE poate fi…PESTE asta?

    Doar…Dumnezeu, cu ingerii…

  • dada_luk
    Posted at 10:46h, 19 decembrie

    Imi sta in minte un citat pe care l-am vazut pe un perete al unei sali de clasa de la tara: „CINE NU INVATA DIN GRESELILE TRECUTULUI, ESTE CONDAMNAT SA LE REPETE” (la nesfarsit se pare).
    Cand vad ceea ce vad in jurul meu, citatul asta imi suna in minte.
    Ignoranta si prostia se platesc si in ordinea asta de idei avem mult de platit.
    Ma deranjeaza insa cand platesc bunstarea, prostia, ipocrizia si tupeul altora.
    Mi-e sila.
    In fiecare zi mi-e tot mai sila.
    Nimic nu doare mai mult decat sacrificiul facut in van.
    Am ajuns un popor trist care de mult nu-si mai onoreaza trecutul.

  • nobody
    Posted at 11:33h, 19 decembrie

    Cinste celor care luptat atunci!
    Rusine noua, celor care am uitat idealurile pentru care s-au jertfit atatia tineri!

  • Vălul de pe ochi
    Posted at 12:27h, 19 decembrie

    @Ioana: Orice persoana este om inainte de patriot iar cand statul in loc sa ma sprijine imi pune piedici in dezvoltarea proprie, mai rau in simpla existenta, atunci nu sunt datoare cu nimic statului. Promovandu-i o imagine pozitiva in afara cred ca fac prea mult pt el deoarece perceptia strainilor in legatura cu tagma politica romaneasca este jalnica, sceneta cu dl Marinescu si Dna „Ciocu mic” a fost in topul unei emisiuni de divertisment in strainatate. Ca sa fiu patriot nu trebuie sa imi martirizez viata. Ii sunt recunoscatoare tatalui tau pt ca prin sacrificiul sau a redat libertatea si posibilitatea de auto-realizare tuturor romanilor.

  • valeriu
    Posted at 14:49h, 19 decembrie

    da
    eu am plecat din tara(in Norvegia), poate ca asa ar trebui sa faca tot tineretul si sa ramana doar comunistii, sa se fure intre ei(sa imi bag ceva in gura lor) stiti voi ce.
    Acum cateva zile vorbeam cu un coleg de munca, norvegian, care m-a intrebat daca am votat si am intrebat: pe cine? s-a uitat foarte mirat la mine.
    Tot astept sa se intample ceva in Romania, cred ca aveti dreptate, poate ar trebui inca o revolutie.
    Bravo Carcotasiilor care au curaj toate gunoaiele Romaniei (adica cei care ne conduc si cealalta parte: smenari si manelisti). Sa stiti ca suntem de partea voastra.

    salutare
    si multa m…e de sarbatori pentru conducatorii Romaniei

  • valeriu
    Posted at 14:53h, 19 decembrie

    au curaj sa infrunte….

    am incercat si eu sa schimb ceva in Romania, am lucrat 9 ani si nu am reusit, dupa care am decis sa plec din tara.

  • KingSnake
    Posted at 15:42h, 19 decembrie

    Cel mai mare pacat e de emotia aia de atunci, de hotararea din zilele alea, de unitate si de visele care ne animau pe cei mai multi. Si de speranta, de toata speranta aia adunata dupa atatia ani in care nu-ti mai venea nici sa speri.

  • bogdan
    Posted at 18:22h, 19 decembrie

    Inca 19 ani….

  • nimeni
    Posted at 03:18h, 20 decembrie

    Mi-au suierat si mie gloantele pe la urechi pe linga Sala Palatului la 4 dimineata, si m-au alergat si minerii pe la Universitate. Am sperat, cu cea mai mare naivitate posibila, ca lucrurile se vor schimba. Ar fi fost atit de usor, atit de simplu si curat sa se schimbe daca lumea ar fi realizat ceea ce se intimpla cu adevarat..dar in timpurile alea nimeni nu avea exercitiul puterii decit tot ei..comunistii, iliescu..si altii care intre timp au murit sau continua sa si-l exercite. Vremurile au trecut si vezi ca toate sperantele alea ce le aveam atunci, toate visele noastre nu au facut altceva decit sa ingrase o noua categorie:nesimtitii lacomi. Unii fac emisiuni la televizor altii in parlament sau in guvern..sint peste tot si nu pleaca curind. S-au asezat bine de tot si fac un fel de nudism mental grotesc. Categoria asta se inscrie undeva de-a lungul coordonatelor iliescu-nastase-geoana-mitrea-voiculescu-becali-patriciu-cristoiu-ciutacu-gidea-badea. Oamenii din spatele numelor astea sint lipsiti de orice dorinta de a face ca situatia sa fie mai buna pentru toti. Ei vor numai lor sa le fie bine si se vad in posturi de judecatori/prezicatori/atotstiutori/invulnerabili/supermeni. Nu vreau sa mai comentez despre asta..ceea ce vreau sa spun este ca toti cei care am crezut ca se va schimba ceva si am plecat din tara, inca mai credem, inca mai speram – dar ne e rusine de ce se intimpla acolo. Asa ca preferam sa nu vorbim despre asta. Cei care au ramas, s-au atrofiat moral din cauza stratului de nesimtire grasa pe care l-au depus numele de mai sus si altii ca ei. Deci totul a fost degeaba..e ca si cum ai intra intr-o casa calda, de afara, venind din ger, si te simti bine in caldura din casa, la care visai in frig. Peste putin timp constati ca din cauza caldurii se inmultesc microbii – care gasesc un mediu bun sa se multiplice in caldura – si apar infectiile, puroiul, cangrenele. Si starea de bine la care visam in ger, nu mai e..e doar boala si suferinta. Toate astea se intimpla pentru ca nu e curat in casa calduroasa, pentru ca microbii au incuiat ferestrele si nu am mai putut sa deschidem geamurile si sa aerisim. Sa dezinfectam, sa stirpim microbii, sa facem curatenie si sa o tinem curata. Asa ca am ales sa plecam si sa lasam mizeria in urma..pentru ca nu am fost lasati sa facem curat! Dumnezeu sa-i ierte pe cei ce au murit cu vise frumoase!

  • romeo
    Posted at 18:13h, 20 decembrie

    E rusinos sa vad ca va intrebati „pentru ce au murit oamenii aceia?”, „Ce avem acum la 19 ani de la inceputul miscarilor de la Timisoara?”.
    Va zic eu ce se striga acu 19 ani: LIBERTATE, LIBERTATE, LIBERTATE…..
    Daca am ajuns unde suntem e doar din vina noastra cel putin sa aveam inca demnitatea de a recunoaste ca totzi care au murit sunt eroi si noi, cei care am ramas dupa suntem cei lasi, cei care au uitat pentru ce au murit ei.
    Iar fratilor daca e mizerie hai sa facem curat nu poezie!!!!!!!!

  • catalin
    Posted at 01:54h, 21 decembrie

    Dureros…dar Adevarat…romanii nu au puterea de a forma o societate civila …in sensul adevarat al cuvantului….
    Ma mira faptul ca ai uitat sa aduci aminte de Ion Iliescu …de modul cum a planuit …alaturi de generali …lovitura de stat….
    Ma mira faptul ca ai uitat sa mentionezi …minunata Constitutie ….care a facut ca sistemul politic romanesc sa fie atat de ticalosit…..nu poti sa-ti dai seama …dar acea Constitutie a afectat deja o generatie…..urmeaza alta ….si crede-ma ….prostia …din pacate …se mosteneste…

    Te salut:D
    edit by serban:
    de ce sa murdaresc un post scris in memoria eroilor de la timisoara cu astfel de nume si personaje?

  • robykc
    Posted at 03:37h, 21 decembrie

    Am iesit si eu in strada la „revolutie”…cu speranta unui viitor mai bun pentru acest popor sufletist dar prea credul,care ar merita intr-adevar o soarta mai buna,nu sa fie calcat in picioare de smecheri oportunisti,de politicieni de duzina,de manelisti,de ciobani,etc.Am iesit degeaba in strada,la fel cum degeaba au murit atatia oameni la 60km,in Timisoara.Intr-adevar,ei pot fi mandrii ca sunt liberi acolo sus…Noua la ce ne ajuta aceasta „libertate” in mijlocul coruptiei si nesimtirii celor care ar trebui sa ne conduca cu simt de responsabilitate?Un lucru bun a adus totusi aceasta revolutie…CRONICA.Ati reusit sa schimbati viata multor oameni in bine.MACAR ATAT AVEM.We thank you,Cârco!Keep on the good work!

  • dan d.
    Posted at 14:27h, 21 decembrie

    19 ani pierduti…e trist si demoralizant mai ales cu ce vedem acum la stiri si chiar pe strada;poate cei care au fost pe strazile Timisoarei si Bucurestiului isi aduc aminte ce gindeam cu totii;tare fraier am fost..recunosc!

  • jasmin
    Posted at 14:40h, 21 decembrie

    INTRADEVAR . DAR DEGEABA NOI VORBIM NOI AUZIM

  • dan d.
    Posted at 14:40h, 21 decembrie

    Salut Serbane!toata stima pentru tine si echipa ta.Sunteti de admirat pentru faptul ca rezistati cu stoicism la tot ce se scrie si se vede in presa;nu e o meserie usoara si nici placuta macar;sper sa aveti rabdare in continuare si sa facem impreuna haz de necaz..cu asta raminem,dar sa stii ca totusi conteaza mult!

  • whatthefuck
    Posted at 16:09h, 21 decembrie

    „un roman in Canada” are dreptate…NU A EXISTAT NICI O REVOLUTIE…in 1989 a avut loc doar o nenorocita de LOVITURA DE STAT…atat!…
    fostii „tovarasi” au prins momentul
    (urss-ul incepuse sa se clatine) pentru a-si imparti tara intre ei…asa se face ca toti „jmecherii” din ziua de azi sunt fosti
    „tovarasi” si parlamentul e plin 70% cu securisti…”tipii buni” si „tipii rai” de la presupusa revolutie faceau defapt parte din
    aceeasi categorie…doar ca s-a creat o diversiune pentru a se da impresia de revolutie si astfel mieii de taiat au ajuns fata in fata cu leii…iar oamenii furiosi din cauza
    vietii pe care o dusesera pana atunci s-au lasat pacaliti de iluzia unei revolutii, a unei eliberari si au luptat pentru un ideal
    care nu s-a materializat…harap-alb era defapt tot spanul, dar sub chipul lui harap-alb…
    ca sa rezolvam problemele tarii noastre avem nevoie de o revolutie…de o ADEVARATA REVOLUTIE IMPOTRIVA COMUNISMULUI…
    Cat despre lipsa de cultura si educatie elementara a majoritatii, se poate spune ca deriva in mare parte tot din „cancerul” comunist.
    dispretul lor fata de cultura si de „stratul neproductiv al societatii”(intelectualii) a condus la rasturnarea valorilor unui popor.
    iar cei ca „faimosul oier, unsul lui Dumnezeu”(stiti voi cine e, nu dau nume)-care striga sus si tare la tv „eu nu sunt prost,
    eu am bani, cum sa fiu prost?”- nu face decat sa perpetueze aceasta scara a valorilor distorsionata de catre „tovarasii prieteni ai poporului”.
    Din pacate, nu putem educa poporul roman decat prin intermediul a cel putin doua generatii, insa putem incerca sa ne ridicam noi insine cat
    mai sus pentru a oferi un exemplu celor ce vor urma. Prin exemple faci „prostul”(a se intelege neinstruit, needucat) sa inteleaga,
    nu expunandu-i teoria.

  • bubu
    Posted at 17:35h, 22 decembrie

    da am citit ceva comentarii si sunt reale, cat despre articolul tau Serbane ce pot spune bun dar totusi putin cenzurat sunt convins ca sti mult mai multe despre LOVILUTIE si asta nu ai cum sa negi mai ales ca aflam noi niste neica nimeni daca ne interesam putin;
    Oricum e jenant sa il vezi pe Iliescu inca activ Nastase, Mitrea si cam 95% din clasa politica actuala cum se bat pe ciolan pe cand noi „fraerestenii” stam subjugati (rate, nevoi, neajunsuri, etc) de O SIMPLA DORINTA – De a duce o viata DECENTA

  • ank
    Posted at 18:58h, 22 decembrie

    Romania este o tara frumoasa, pacat ca este locuita de romani.

    Am obtinut libertatea de a trece granitele, dar ne intoarcem cu cozile intre picioare huiduiti de straini. Avem libertatea de a pune stampila de vot, dar 40% dintre noi stau acasa. Avem libertatea de a cumpara orice, dar nu ne permitem aproape nimic. Avem libertatea de a ne exprima, dar noi ne injuram unii pe altii. Avem libertatea sa ne shimbam, dar ne mai scapa cate un oftat nostalgic:”De, pe vremea comunismului era bine, iti dadea un loc de munca, un apartament…”. Am obtinut libertatea sa facem ce vrem, dar nu facem nimic.

  • robykc
    Posted at 03:33h, 25 decembrie

    Spre sfîrşitul lui februarie 2004, canalul de televiziune franco-german Arte a prezentat un documentar dedicat Revoluţiei române din Decembrie 1989. Jurnalul Naţional a scris pentru prima dată despre el la 23 februarie 2004, sub titlul „Ceauşescu a fost dat jos de CIA”. Numit „Şah-Mat – strategia unei revoluţii”, filmul era semnat de Susane Branstatter, care-l dedica „românilor curajoşi care au ieşit spontan în stradă în decembrie 1989”. O dedicaţie politicoasă, care avea însă rolul de a face mai uşor de înghiţit un adevăr amar, total diferit de ceea ce ni se spusese oficial pînă atunci. Şi asta pentru că mesajul de bază al filmului era că, departe de a fi o victorie a poporului ieşit pe străzi, răsturnarea lui Ceauşescu fusese, de fapt, concretizarea unui plan minuţios, pus la cale de serviciile secrete străine. Produsă pe fondul „Revoluţiilor de catifea” din fostele ţări comuniste, „debarcarea” lui Ceauşescu era dorită, conform realizatorilor filmului, de toate „cancelariile” importante ale lumii. Şi asta pentru că „Măreţul Cîrmaci” devenise indezirabil marilor puteri, de la Moscova pînă în SUA. „Opunîndu-se Perestroikăi, Nicolae Ceauşescu refuza reformele lui Mihail Gorbaciov, izolîndu-şi ţara, atît faţă de Est, cît şi faţă de Vest. Orbit de cultul propriei personalităţi, dictatorul şi-a dat seama prea tîrziu că devenise incomod pentru Moscova şi Washington. Însăşi unitatea europeană era în joc, inclusiv reunificarea Germaniei în cadrul NATO. La sfîrşitul lui 1989, Ceauşescu era un obstacol jenant pentru toată lumea.”

  • Marius
    Posted at 06:44h, 25 decembrie

    cine sa mai tina minte asta ? ….intra pe siteul asta http://eurococalari.com si vezi 90% din romani cum arata si se comporta…”romanii” astia sa mai tin minte?

  • Marius
    Posted at 13:20h, 29 decembrie

    Oameni buni urmariti l pe Dan Puric, cititi i cartile, cititi cartile de memorialistica recomandate de Dan Puric, cititi cartile celor care au supravietuit crimelor impotriva Romaniei din inchisorile comuniste, cititi cartile celor care au avut curajul sa stea drepti in fata mortii, in fata ciobotelor comuniste. Omul acesta incearca prin tot ceea ce facesa trezeasca Romania adormtia de noii vechii comunisti. Cititi „Cine suntem” scrisa de el, cititi Sfantul Inchisorilor, citit fratilor si redescoperiti istoria adevarata a neamului romanesc. Gasiti aici o parte din Dan Puric si ceea ce incearca sa faca http://www.youtube.com/watch?v=_aGxhtwdJeM&feature=PlayList&p=17D9161CE428B5DB&index=0&playnext=1

    L am mai recomandat odata aici pe Paul Goma si o mai fac inca odata. http://paulgoma.free.fr/ Acesta este site ul sau oficial de unde i puteti descarca toate cartile, toata opera. O sa descoperiti un mare scriitor si un mare ROMAN. Este simbolul luptei impotriva comunismului. A fost data adara din literatura romaneasca in 1977 de cei care si astazi „conduc” literatura romanesca. Culoarea curcubeului (carte de marturii) i a fost topita integral plus multe alte sicane de acest gen care l au trasnformat pe unul dintre cei mai mari scriitori romani intr un anonim printre romani. Cartile lui sunt traduse in italiana, franceza, engleza, flamanda, suedeza, etc numai in Romania nu este editat ca un adevarat scriitor roman.

    Alte informatii despre ce reprezinta Paul Goma pentru Romania le gasiti in episodul dedicat lui de catre realizatorii Memorialului Durerii http://www.youtube.com/watch?v=osIKv3rzjbA&feature=PlayList&p=7F57AD22735F5B1F&index=0&playnext=1

    Si da, a fost Revolutie in 89. Daca ea a fost furata nu e vina oamnilor care au murit pentru ca noi sa avem o viata mai buna, nu e vina celor care si au dat viata ca restul romanilor au imbratisat lasitatea.

    Sa nu utiam fratilor sa nu uitam! Sa nu fie prea taraziu!

  • Simona
    Posted at 15:06h, 29 decembrie

    Anii trecuti si eu ma gindeam cu parere de rau ca evenimentele de atunci se uita. Din tot ce era atunci au mai ramas documentare cu Brucan si stiri cu asociatiile de revolutionari care il huiduie pe Iliescu.

    Dar ma gindesc ca peste alti zece-douazeci de ani nici asta nu va mai fi, o sa povestim noi nepotilor ce am trait la revolutie si ei vor ride sceptici fara sa fie atinsi, la fel cum ne povesteau noua bunicii despre razboi. Le vom spune ca noi nu am mincat banane si nici ciocolata si ei vor gindi ca e neverosimil. Si este cumva cursul normal al firii, nu ar fi vina nimanui.

    Putem da vina pe capitalism pentru lipsa valorilor de acum 19 ani, dar cei care au murit nu au facut-o degeaba. Sint eroi si vor ramine eroi, iar asta conteaza cel mai mult. Indiferent citi isi amintesc de ei acum, indiferent de uitarea care vine sau va veni peste evenimentele din Timisoara si Bucuresti ’89.

  • keloo
    Posted at 16:58h, 02 ianuarie

    sory pt intarziere dar am fost ocupat cu…sarbatorile:P.ai dreptate u, dar din pacate cati gandesc k tine?
    si mai este si faza cu lipsa de integritate si unitate a romanilor de azi, asta fiind motivul principal pt smekerii de azi, pt cei care-si bat joc cu buna stiinta de noi, pt justitia corupta, pt politia plina de gaste care se ascund cand iei bataie in strada sau cand t talharesc „baietii”.
    noi putem insira o sumedenie de cuvinte p net dar…din pacate asta nu va skimba nimic.
    t admir pt curajul de a expune in emisiunea ta fetzele urate din societatea noastra, dar dupa cum vezi, nu ajunge. o emisiune ca a ta nu face decat decat sa le dea apa la moara fandositilor, bucurosi ca-s bagati in seama, in loc ei sa-si skimbe atitudinea si comportamentul maimutaresc.de aici si pana la normalizarea ipocriziei, prostiei, analfabetismului, nu mai e mult. pai si cu asa caracteristici nationale, de unde sa mai stim noi cine a murit? si d c?

  • niponu
    Posted at 17:53h, 11 ianuarie

    Nu pot fi de acord cu oamenii care au parghii sau posibilitatea de a schimba ceva si nu o fac.
    Demagogie, nu-i asa ?
    Politicieni: „ar trebui facut”.
    Cei din TV: „Cele 2 ore de cantarea romaniei de la tv s-au transformat in zeci de ore de crime si violuri”.
    Tu ce faci pentru a schimba ceva? Propune conducerii Prima TV! Aveti o emisiune cu audienta, parca ai si la radio ceva, oarece banuti ai strans! Nu te dau aia afara asa usor…sau daca da, shit happened, gasesti altceva! Dar n-aveti COHONES, asta este!
    Schimbati ceva! Incepeti cu cretinii care ne prezinta stirile! Stiri idioate, idiot redactate, idiot citite si folosind un accent idiot!
    Pentru comparatie, vizionati BBC!
    Howgh!

  • didel
    Posted at 12:42h, 12 ianuarie

    amice … esti praf … fa ceva cu emisiunea aia ca nu face bine deloc … e undeva jos de tot … adu`o macar la jumate sa poti sa ti`o bagi in trei litere :))

  • sorin
    Posted at 14:18h, 13 ianuarie

    Am scapat de un tiran si am dat peste un „hot”

  • Cya
    Posted at 18:01h, 17 ianuarie

    Am doar 15 ani si mi-a luat ceva timp pana sa realizez ca au suferit si au murit atatia oameni ca eu sa pot sa mananc ce vreau cand vreau,sa ascult ce muzica imi place,sa pot merge la biserica,sa pot sa spun ceea ce vreau fara sa fiu pedepsita,sa pot sa plec din tara cand vreau,sa am curent,apa,sa pot… multe alte lucruri.E trist dar adevarat,multi au platit pt ceea ce avem noi acum..nu stiu ce sa mai zic,ar trebui sa ne simtim vinovati,poate,dar ce am rezolva cu asta!?Putem doar sa aprindem o lumanare si sa i rugam sa ne ierte..:(

  • Radu
    Posted at 17:29h, 22 ianuarie

    degeaba puneti toti punctul pe I…ar trebui luat I-ul asta si izbit de pamant, intors schimbat pana ajunge asa cum ar trebui…
    „aveti putere, aveti valoare, faceti ceva si ridicati tara asta in picioare..” zise antimanelistul de mine…nu stiu daca te implici in proiecte sau ceva serban, dar enough talking, sunt lucruri pe care in incultura si inconstienta lor le stiu toti, le stiu le redacteaza, se uita scarbiti la ceea ce au scris si trec peste…sper ca faci ceva mai mult de atat, ai o pozitie care iti permite multe…cand o sa gasesti un mod ingenios de a starni interesul prostimei si a culturii in acelasi timp atragandu-i catre o oarecare schimbare de mentalitate…well then o sa fii si tu „hrana mea spirituala” dupa cum ii spunea cocalarul/pitipoanca aia lui nea’ badea…pana atunci esti doar unul din multime care graieste in numele ei si se opreste acolo

  • Andreea
    Posted at 21:55h, 22 ianuarie

    Eroii nu mor niciodata!!!!!!!!! http://www.noiigolani.ro !

  • Bogdan
    Posted at 09:25h, 27 ianuarie

    Daca timisorenii isi cunosteau mai bine „fratii” de la Est….ori nu mai ieseau in decembrie 89 pe strada….ori ieseau dar pentru altceva…..AUTONOMIE!

  • alex
    Posted at 01:17h, 11 mai

    Doamna Daniela Rosu… Toate respectele mele ptr adevarurile pe care le-ati scris in comentariul dumneavoastra…. Pacat ca sunt mult prea putini oameni ca dumneavoastra in tarisoara asta….

  • Ionela
    Posted at 14:20h, 14 mai

    Au murit atatia tineri! Degeaba???
    Cum puteti spune ca au murit degeaba? Iar ne ingropam in sentimentalisme comuniste? de genul „A murit speranta” sau „era mai bine atunci”!!! Hai sa nu ne mai plangem atata si sa luam atitudine iar inainte de a striga ca au murit degeaba gandeste-te: TU AI FACE ASTA???
    Acum nu trebuie sa iti risti viata pt un viitor mai bun:
    INCETEAZA sa mai arunci gunoaie in timp ce iti conduci luxoasa masina! (ironic tot tu esti ala care strigi ca Romania e o tara murdara!)
    CITESTE o carte in loc sa urmaresti la ooo tv-uri pe toti „fernanzii” de la nicaieri!
    MERGI LA TEATRU in loc sa asculti „ciucalaka ciki cea haladito”!
    NU TE MAI PLANGE ca ti s-a comis o nedreptate, IA MASURI!!!Daca esti cinstit nu are de ce sa iti fie frica!
    NU MAI INCURAJA CERSETORIA! ca sa se termine odata si cu asta!
    NU MAI DA SPAGA tot tu care te plangi de „sistem”! sa-ti spun ceva: nu exista sistem, exista „EU” si „TU”. „NOI” suntem Romania!
    NOI PUTEM schimba Romania si ar fi bine sa incepi sa CREZI!

Post A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.